Alm. maskine over i rack kabinet?
Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 23-06-06 10:36

Er rack kabinetter generelt lavet til standard bundkort? Eller skal man have
specielle bundkort - jeg har kigget lidt i tråden om konvertering til rack
kabinet, men der er ingen af maskinerne med ATX bundkort. Skal der specielle
strømforsyninger i sådan et kabinet eller passer en standard?

Er der nogle der kan anbefale et kabinet til brug for en maskine med 7 ide
diske og et CD-rom drev såfremt jeg bare kan flytte det fra et midi kabinet
over i et rackkabinet?

Er der noget specielt jeg skal tage højde for ved at flytte to maskiner over
i et rackskab? Det er første gang jeg skal til at sætte noget i et rack.

På forhånd tak.

--
MVH Thomas
http://www.pudekamp.dk

Fra : Ukendt

Dato : 23-06-06 14:25

".°o.O Thomas O.o°." <flash4 it.invalid> wrote in message
> Er rack kabinetter generelt lavet til standard bundkort? Eller skal man
> have specielle bundkort - jeg har kigget lidt i tråden om konvertering til
> rack kabinet, men der er ingen af maskinerne med ATX bundkort.

De fleste af de kabinetter jeg har kigget på hos edbpriser er lavet til
standard ATX bundkort.

> Skal der specielle strømforsyninger i sådan et kabinet eller passer en
> standard?

Du kan købe rack-kabinetter med strømforsyning i, og det er nok at
foretrække da den så passer nøjagtigt og sikkert også fylder mindst muligt.
Men pas på med specifikationerne, mange af dem jeg har set på har haft for
lav effekt eller strømstyrke. Hvis du vælge at sætte din egen i, så check
bare specs på kabinettet, men i de fleste 2U rack-enheder vil du bare kunne
montere den som i ethvert andet kabinet.

Men som dig, efterlyser jeg også egentlige erfaringer med selve ombygningen.
:)

mvh
/M

Fra : Sune Christesen

Dato : 25-06-06 17:05

> [...]
> konvertering til rack kabinet, men der er ingen af maskinerne med ATX
> bundkort. Skal der specielle strømforsyninger i sådan et kabinet eller
De fleste understøtter ATX og micro ATX - skal du have extended ATX, Mini
ITX eller andet specielt så dobbelttjek lige at kabinettet understøtter det.
1U kabinetter skal have en speciel strømforsyning, i de fleste 2U kabinetter
(og opefter) kan du dog montere en almindelig ATX strømforsyning.

> Er der nogle der kan anbefale et kabinet til brug for en maskine med 7
> ide diske og et CD-rom drev såfremt jeg bare kan flytte det fra et
> midi kabinet over i et rackkabinet?
Umiddelbart tror jeg Chenbro har nogle af de bedste løsninger hvis der skal
være mange diske. Jeg har dog ingen erfaring med dem.

> Er der noget specielt jeg skal tage højde for ved at flytte to
> maskiner over i et rackskab? Det er første gang jeg skal til at sætte
> noget i et rack.
Afhængig af hvor stort et kabinet du vælger skal du være sikker på at din
CPU køler kan være der. Vælg også et kabinet med et godt airflow hvis du
skal have 7 harddiske i, det skal nok generere en del varme. Nu hvor du har
så mange diske har du sikkert også en ekstra controller i - husk at sikre
dig at der er PCI risecard med hvis du vælger en løsning hvor kabinettet
er så lavt, at kortet ikke kan monteres almindeligt.

Sørg for at få skinner/rails med til kabinetterne der passer til det rackskab
serverne skal monteres i.
Sune Christesen
http://www.ActiveWebs.dk/ - Dedikeret server, co-location mm.

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 26-06-06 08:46

"Sune Christesen" <dsl102647@vip.cybercity.NOSPAMdk> skrev i en meddelelse
> Sørg for at få skinner/rails med til kabinetterne der passer til det
> rackskab serverne skal monteres i.

Jeg troede at rack var en slags standard, så det hele passede sammen? Følger
der skinner med rackskabet, når man køber dette eller er det noget der er
ekstraudstyr?

Fra : Sune Christesen

Dato : 26-06-06 11:39

> Jeg troede at rack var en slags standard, så det hele passede sammen?
> Følger der skinner med rackskabet, når man køber dette eller er det
> noget der er ekstraudstyr?
Det er desværre ikke tilfældet. Skinnerne produceres som hovedregel af kabinetproducenterne,
og de følger derfor ikke med skabene. Der findes dog også tredjeparts-universalskinner
der passer til de fleste kabinetter og skabe. Skinnerne skal monteres på
siden af serverkabinettet og samtidig på de fire lodrette skinner i skabet,
så serveren er 4punkts monteret og mulig at trække ud og ind.

Hullerne i de lodrette skinner i skabet er ens på stort set alle skabe og
dybden mellem dem er ved server hosting som regel 70-80 cm (du bør dog undersøge
det for en sikkerheds skyld). Spørg din forhandler og/eller ejeren af det
skab hvor du skal have serverne stående, så går du ikke helt galt i byen
(det er ikke så forvirrende som det lyder).

Ved nogle af de dyre mærker kan du være heldig at skinnerne følger med som
en selvfølge, men ved de billigere skal de i hvert fald som regel købes ved
siden af.