Tilfældigheds generator
Fra : Michael Tinding

Dato : 20-06-06 13:02

Hej Gruppe.

Hvordan laves en terning der fuldstændigt tilfældigt blander tal mellem 1 og
100?
Dem jeg har lavet starter altid med det samme tal og laver efterfølgende det
samme mønster hvergang.

på forhånd tak

Fra : Gert Krabsen

Dato : 20-06-06 13:46

Michael Tinding wrote:
> [...]
> 100?
> Dem jeg har lavet starter altid med det samme tal og laver efterfølgende det

Du skal køre kommandoen

   Randomize

inden du danne tallene - ellers får du ganske rigtig samme talrække hver
gang.

mvh

Krabsen

Fra : Neo

Dato : 20-06-06 13:52

> [...]
> og 100?
> Dem jeg har lavet starter altid med det samme tal og laver efterfølgende

Hej Michael

Prøv om ikke følgende kan bruges

Private Sub cmdMakeRandomNumber_Click()
Dim RandomNum As Integer
Randomize
RandomNum = Int((100 * Rnd) + 1) 'Generer tilfældigt tal mellem 1 og
100
End Sub

Jeg er sikker på at det er kommandoe 'Randomize' du mangler

Mvh Neo

Fra : Michael Tinding

Dato : 26-06-06 13:32

Hej Gert og Neo

Undskyld at jeg har været så længe om at svare, men jeg har været ude at
rejse.
Jeg hører at i samstemmende er enige om at det er randomize der mangler. Det
vil jeg checke hurtigs muligt.

På forhånd tak
Michael

Fra : Michael Tinding