Opstart på saltvand
Fra : Mathias Mejborn

Dato : 19-06-06 20:54

Hej gruppe.

Jeg overvejer at anskaffe mig et saltvandsakvarie. Det skal ikke være
ret stort men gerne over 100 liter, men maks 250.

Kan man få nano reefs i den størrelses orden (er opmærksom på tråden
lidt længere nede, men det er for lille).

Eller er det bedre selv at bygge et saltvandsakvarie fra bunden af?

Mathias Mejborn

Fra : Carsten Gall

Dato : 19-06-06 21:11

"Mathias Mejborn" <mame06@ceus.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> længere nede, men det er for lille).
>
> Eller er det bedre selv at bygge et saltvandsakvarie fra bunden af?

Jeg tror ikke at du kan få "komplette" færdige saltvandsakvarier, i andet
en den helt lille størrelse.
Det vil formentligt også være billigere, at købe tingene løst, og brugt.
Et 250 liters er en god størrelse at starte med. små akvarier kan være
vanskelige at styre, med vandkvalitet osv..
Kig ind på enten http://www.nordicreefforum.dk eller
http://www.saltvandsforum.dk
Der vil du finde svar på de fleste af dine spørgsmål, i den forbindelse.

Carsten