Erfaring med "konvertering" til rack-kabin~
Fra : Ukendt

Dato : 19-06-06 20:18

Hej,

Vi har tre lidt ældre servere som befinder sig i forskellige desktop
kabinetter - og dem vil jeg gerne konvertere til 1U eller 2U rack-kabinetter
så de fylder mindre og kan monteres i vores rack-skab. Jeg har fundet
adskillelige rack-kabinetter til formålet på edbpriser, men jeg kan ikke
lige gennemskue hvordan evt. PCI-kort kan monteres, da der ikke ligefrem
står at der medfølger et riser-card el. lign. Ligeledes hvordan føres stik
til keyboard og mus ud (ingen af serverne er med ATX-bundkort). Jeg
foretrækker at købe et kabinet med indbygget strømforsyning, så er jeg
sikker på den kan være der.

Er der nogen der har erfaringer eller gode råd med sådan en
kabinet-konvertering?

mvh/M

Fra : Ukendt

Dato : 20-06-06 11:40

///M wrote:
> [...]
> sikker på den kan være der.
>
> Er der nogen der har erfaringer eller gode råd med sådan en

Du kan i mange tilfælde købe et reiser kort, som vil kunne give dig de
muligheder. Jeg har kun prøvet det ved at benytte et PCI slot gennem et
reiser kort på et almindeligt bundkort.

Der findes mange gode 2U kabinetter, hvori det er muligt at benytte et
standard bundkort og så et reiserkort. Hvis de er af typen AT, så
begynder det er være kringlet... Hvad er det for nogle bundkort der
sidder i serverne nu? hvad er det for nogle CPU'er der sidder i dem
også, da det har indflydelse på, hvilken køler man kan smide på i
forhold til højde der er til rådighed i et 2U kabinet.

René Madsen --- Webhotel, PHP/MySQL, 500Mb, 5xPOP3 for kun 9,-/md.
Schultz Consult --- www.schultzconsult.dk/Hosting
Din IT Leverandør --- tlf. 28 34 36 85 / 46 95 08 81

Fra : Ukendt

Dato : 20-06-06 15:34

""Schultz Consult - [René Madsen]"" <reneREMOVE@schultzconsult.dk> wrote in
message news:4497d069$0$20299$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> [...]
> det er være kringlet... Hvad er det for nogle bundkort der sidder i
> serverne nu? hvad er det for nogle CPU'er

Hej, og tak for svaret.
Jeg vil kigge efter produkter som tilbyder riser-cards som tilbehør - det
lyder til at være det sikreste :)

Jeg har:
2 Compaq DeskPro EP
1 Compaq DeskPro EN
1 Dell PowerEdge 450SC

Såvidt jeg kan se på quick-specs på nettet er de alle Pentium3'er. Nu har
jeg ikke lige åbnet dem, men hvis jeg husker ret, så er kølerne ikke så
store på P3'ere. De to Compaq'er er født med en 200W PSU så det burde ikke
være problem i rack-kabinettet såfremt det bare har korrekt stik-type.

mvh/

Fra : N_B_DK

Dato : 20-06-06 16:05

///M wrote:

> Jeg har:
> 2 Compaq DeskPro EP
> 1 Compaq DeskPro EN
> 1 Dell PowerEdge 450SC

Ingen af dem er svjh standard boards, og vil derfor være et mindre helvede
at få til at passe i et ATX kabinet (rack eller ikke rack)

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Ukendt

Dato : 21-06-06 12:54

"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> wrote in message

> Ingen af dem er svjh standard boards, og vil derfor være et mindre helvede
> at få til at passe i et ATX kabinet (rack eller ikke rack)

I know, jeg regner heller ikke med det er nemt, men gevinsten er for mig
stor, selvom arbejdet bliver lidt bøvlet. Forventer at skulle bore lidt
huller eller fastgøre tingene på anden vis.

mvh/M

Fra : Ukendt

Dato : 22-06-06 07:51

///M skrev:
> I know, jeg regner heller ikke med det er nemt, men gevinsten er for mig
> stor, selvom arbejdet bliver lidt bøvlet. Forventer at skulle bore lidt
> huller eller fastgøre tingene på anden vis.

Du har ikke overvejet andre løsninger? så som en ny server, der klare
alle opgaver på en gang?

Kabinetterne i sig selv koster jo en del penge og så er der alt det
arbejder oven i.

Bare en alternativ vinkel på det.

Men, det du skal være meget opmærksom på er strømforsygningerne og de
levere samme stik som dem du har brug for ellers vil det blive umuligt
at få dine eksisterende maskiner ned i et 1U kabinet.

Fra : Ukendt

Dato : 22-06-06 14:08

""Schultz Consult - [René Madsen]"" <rene@REMOVEschultzconsult.dk> wrote in
message news:449a3dde$0$20278$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Du har ikke overvejet andre løsninger? så som en ny server, der klare alle
> opgaver på en gang?

Tak for indspark.
Desværre er de ikke "rigtige" servere - en af dem kører DOS og styrer vores
dørkode-system, en anden styrer vores telefon-system og kører pt. Win2000.
For 3x1000 kr (eller hvis jeg vælger lidt dyrere, 3x2000 kr) får man ikke
meget ny server, men det er da muligt man kan finde en pc i rackkabinet til
fornuftig pris? Det vil spare mig bøvlet med ombygning. Jeg har også tænkt
på at køre dem op som "Virtual Servers", men softwaren koster næsten det
samme og så forsvinder de jo ved reboot/nedbræk af serveren de kører på :)
mvh/M

Fra : Ukendt

Dato : 22-06-06 16:28

///M skrev:
> [...]
> samme og så forsvinder de jo ved reboot/nedbræk af serveren de kører på :)

Ja, det er jo et problem. Det bliver svært at få ret meget server for
3.000,-

Det jeg tænker på er mere at de allerede er gamle de maskiner og der
derfor også har en kort levetid tilbage, hvilket er skidt, når du vil
til at ofre penge på dem.

En helt ny løsning, som er knapt så køn, vil være, hvis I har plads til
det, "bare" at købe nogle hylder til skabet og så få computerne ind på
den måde. Men du opnår ikke voldsomt meget af det, ud over at flytte
computeren fra a til b og bare bruge meget plads et andet sted.

Du kan også se om du ikke kan finde et par små færdige 1-2U maskiner,
tror godt man kan få dem ret billigt, når dine krav ikke er stører.
En 1-2U maskine med et ITX bundkort, vil måske være en lidt dyrere
løsning, men måske lidt mere sikker mht. fremtiden.

En ikke uvæsentlig bonus du får ud af at skifte til ITX computere, er at
du spare noget strøm. prøv at kigge på
http://www.mini-itx.com/hardware.asp som en start og se om det ikke var
noget.

Fra : Sophus Vørsing \(267~

Dato : 06-07-06 09:28

"///M" <nomail> skrev i en meddelelse
> Hej,
>
> Er der nogen der har erfaringer eller gode råd med sådan en
> kabinet-konvertering?

Jeg vil foreslå at du køber nogle brugte servere der allerede er
rackmodeller og du så (om muligt) ominstallerer hvad du har liggende på de
nuværende maskiner. Brugte servere er til at få for kr. 500 - 1500,-
afhængig af specs. (Har selv nogle ældere servere som skal udfases snart)

Mvh Sophus