Skinnebensbetændelse - hvordan slipper man~
Fra : Ukendt

Dato : 17-06-06 19:47

Hej Alle,

Jeg kan godt lide at spille fodbold og løbe men omkring november sidste
overbelastede jeg begge mine ben, hvilket jeg ignorerede en lang
periode fordi ikke vidste at det var skinnebensbetændelse og da jeg gik
ud fra at det bare skulle trænes væk. Da det blev helt umuligt at dyrke
sport tog jeg til fysioterapeut hvor jeg har sidst var for 3-4 mdr.
siden. Her har jeg bl.a. fået ultralyd 8-9 gange og er blevet bedt om
at holde benene i ro og nedkøle dem med is så ofte så muligt.

Jeg har holdt pause fra sport i næsten et halvt år nu. Har enkelte
gange i løbet af den tid været ude at se om det var væk, uden held, og
var her i forgårs så igen ude at spille lidt fodbold fordi jeg troede
det var væk. Desværre kunne jeg fornemme at det stadig var der, så
stoppede hurtigt for ikke at gøre det værre. Det føles nærmest som om
det er umuligt at komme af med når først man har fået det :-/

Er der nogen der kender til andre, gerne alternative,
behandlingsmetoder eller måske har personlige erfaringer med hvordan
man kommer af med skinnebensbetændelse.
--
På forhånd tak, og god sommer!

Anders Baden Nielsen
// typofonic.com

Fra : C.H

Dato : 18-06-06 10:07

<Anders Baden Nielsen> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogen der kender til andre, gerne alternative, behandlingsmetoder
> eller måske har personlige erfaringer med hvordan man kommer af med

Hej Anders!

Skinnebensbetændelse er en tilstand der kommer af for meget træning. Det er
en reel irritation af senerne i skinnebenet som er drønsvær at komme af med,
når man først har fået det. Det allerførste, der skal gøres er selvfølgelig
nedsat træningsmængde - måske helt at stoppe med almindelig løb og så løbe i
vand i stedet - dette mindsker belastningen.
Akupunktur er god til at smertelindre og kan måske også forbedre senernes
modstandsevne. Hertil vil jeg tilføje behandlingsmetoden Posturologi, som
ved hjælp af undersøgelse og behandling af blandt andet fodens stilling kan
afhjælpe mange typer belastninsproblemer.
Her vil du også få vejledning omkring løbesko, som er absolut modsat det,
man almindeligvis tænker som positivt i denne forbindelse.
Her i landet finder du oftest posturologer blandt akupunktører og du kan
finde en kvalificeret behandler på www.aku-net.dk

CH.

Fra : Ukendt

Dato : 21-06-06 20:13

On 2006-06-18 11:07:15 +0200, "C.H" <vaxen7@hotmail.com> said:

> [...]
> det, man almindeligvis tænker som positivt i denne forbindelse.
> Her i landet finder du oftest posturologer blandt akupunktører og du

Hej C.H.,

Mange tak for din svar. Jeg vil prøve at se på posturologi og
akupunktur. Håber det giver pote!

--
Mange venlige hilsner

Anders Baden Nielsen
// typofonic.com

Fra : Ukendt

Dato : 21-06-06 20:09

Fra : Klaus Linnert

Dato : 22-06-06 17:59

Anders Baden Nielsen presented the following explanation :
> [...]
>
> Er der nogen der kender til andre, gerne alternative, behandlingsmetoder
> eller måske har personlige erfaringer med hvordan man kommer af med

Du skal bare finde en fysioterapeut eller lignende der kan give dig
laser behandlinger, det hjælper meget hurtigt.

Mvh
Klaus

--
Lev livet i dag - du ved ikke om du har det i morgen!

Fra : Maria Winther

Dato : 22-06-06 22:21

Anders Baden Nielsen skrev:

> [...]
> hurtigt for ikke at gøre det værre. Det føles nærmest som om det er
> umuligt at komme af med når først man har fået det :-/

Hej Anders

Jeg ved egentlig ikke så meget om skinnebensbetændelse, men har selv
haft det en enkelt gang, dog ikke i samme omfang som dig. Dengang fik
jeg et råd fra en veninde, som selv var fodboldspiller (det er jeg ikke)
og havde prøvet det. Hun spurgte om jeg tit gik med badesandaler og det
måtte jeg svare ja til. Hun forklarede mig så, at den måde tæerne
bevæger sig på når man holder skoen på plads er med til at forværre
betændelsen. Min betændelse forsvandt faktisk lige så snart jeg stoppede
med at gå i badesandalerne.

God bedring.

Mvh Maria

Fra : Ukendt

Dato : 21-07-06 12:27

Mange tak for alle svarene! Har prøvet at undgå badesandaler helt ,
købt BioSport fra Pharma-Nord og venter i øjeblikket spændt på en ny
tid hos en fysioterapeut (de holder jo alle ferie i øjeblikket) - han
giver ultralydsbehandlinger
--
God sommer

Anders Baden Nielsen