fugle i Finland
Fra : Ingrid&Hans

Dato : 14-06-06 12:40

hej i gruppen
er der nogen der har gode tips til fuglesteder i Finland
tænker på at det måske kunne være en sommerferie mulighed
Blev jo lidt inspireret af at der var set Dværgørn i Lappeenranta....

hilsen
Ingrid Sørensen

Fra : Leif Høxbroe

Dato : 16-06-06 22:54

"Ingrid&Hans" <softgen@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tænker på at det måske kunne være en sommerferie mulighed
> Blev jo lidt inspireret af at der var set Dværgørn i Lappeenranta....

Hej Ingrid,

Vi kommer meget i Finland, og jeg synes, at der er fugle overalt. Vi kommer
især i søområderne omkring Savonlinna. Der finder du et utal af fugle
overalt. Der er f.eks. sortstrubet lom i næsten alle søerne. (Vi har også
set Saima-sæl!) Finland er jo meget stort, og der er derfor mange områder,
hvor fuglene har fred for mennesker. Jeg har ingen specielle
fuglelokaliteter, jeg kan anbefale, men jeg kan anbefale en ferietur til
Finland!

Med venlig hilsen
Leif

Fra : Ingrid&Hans

Dato : 17-06-06 00:13

> [...]
> områder, hvor fuglene har fred for mennesker. Jeg har ingen specielle
> fuglelokaliteter, jeg kan anbefale, men jeg kan anbefale en ferietur til

Hej Leif

Tusind tak for fin respons på min forespørgsel
Finland lyder nu endnu mere spændede efter din beskrivelse ....

hilsen
Ingrid

Fra : Birderpro

Dato : 20-06-06 05:47

Ingrid&Hans skrev:

> [...]
> tænker på at det måske kunne være en sommerferie mulighed
> Blev jo lidt inspireret af at der var set Dværgørn i Lappeenranta....

Søg evt. blandt disse link´s

http://www.skof.se/lank/norden/finland.htm

hilsen Peter

Fra : Ingrid&Hans

Dato : 20-06-06 09:42

>Søg evt. blandt disse link´s

>http://www.skof.se/lank/norden/finland.htm

>hilsen Peter

Hej Peter
jamen det var dog helt utroligt så meget du har fundet
jeg har allerede kigget på flere af dem
rigtig spændede og der er da noget at vælge imellem skal jeg love for
tusidn tak for det !!!

hilsen
Ingrid