Problemer med on (keyPress)
Fra : Daniel Larsen

Dato : 11-06-06 23:45

Jeg har problemer.
Der er alle de der predifened såsom Up Down Left Right Enter osv.
Men hvis jeg gerne vil have et bogstav til at udløse en handling hvad skal
jeg så skrive?
Har prøvet en hel del men ved ikke hvordan mine attributter skal se ud?
Håber i kan hjælpe! :)

Fra : Morten Jorgensen

Dato : 12-06-06 15:17

Daniel Larsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.flash:
> [...]
> jeg så skrive?
> Har prøvet en hel del men ved ikke hvordan mine attributter skal se ud?

Ved ikke helt om det er sådan her du mener.

Tryk på højre piltast når du har åbnet filen.

http://www.prolab-design.dk/diverse/tastetryk.html

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Daniel Larsen

Dato : 12-06-06 18:27

> Ved ikke helt om det er sådan her du mener.
>
> Tryk på højre piltast når du har åbnet filen.
>
> http://www.prolab-design.dk/diverse/tastetryk.html

Nope. Det er enkelt nok da den er predefined. Men med taster så som
'I','E','Q' osv. bogstaver som skal aktivere en handling. Hvordan er
atributten ud til dette?
har prøvet mig med "<I>". Men det virker ikke? Syntaxen er forkert.

Fra : Morten Jorgensen

Dato : 12-06-06 20:16

> [...]
> atributten ud til dette?
> har prøvet mig med "<I>". Men det virker ikke? Syntaxen er forkert.

Okay, ja, så kan du ikke bruge den.

Du skal oprette et objekt med en lytter

Da det er ASCII har hver bogstav en kode defineret i flash, det kan ses
i Help hvilke koder der er hvad.

Koden ser derfor således ud.

f har som du kan se koden 70, a har 65 osv.

var keyListener:Object = new Object();
keyListener.onKeyDown = function() {
show_text.text = String.fromCharCode(Key.getAscii());
switch (Key.getCode()) {
case 70 :
trace("f");
break;