Konvertering af Ampersand til understreget~
Fra : Mr.D

Dato : 09-06-06 16:29

Jeg har en UserControl hvor strCaption kan indstilles.

Hvis strCaption indeholder tegnet "&" så skal bogstavet til højre for
tegnet formatteres til at være understreget, og selve tegnet fjernes,
inden jeg kan "tegne" teksten på Controllen.

Men hvordan formatterer man lige en String på den måde?

----
Mr.D

Fra : preben nielsen

Dato : 10-06-06 17:37

"Mr.D" <mrd@netmail.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> tegnet fjernes, inden jeg kan "tegne" teksten på Controllen.
>
> Men hvordan formatterer man lige en String på den måde?

Det kan du ikke, men istedet for at tænke på at tegne teksten
selv, så putter du en Label i din usercontrol og lader den klare
det - helt automatisk

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Mr.D

Dato : 13-06-06 22:20

preben nielsen wrote:
> Det kan du ikke, men istedet for at tænke på at tegne teksten
> selv, så putter du en Label i din usercontrol og lader den klare
> det - helt automatisk

Ideen med en Label er fin nok, men den er ikke gennemsigtig(Controllen
bruger XP Temaer) og den er frygtelig at tegne på.

----
Mvh.... Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/

Fra : preben nielsen

Dato : 17-06-06 08:54

> Ideen med en Label er fin nok, men den er ikke
> gennemsigtig(Controllen bruger XP Temaer) og den er frygtelig at
> tegne på.

Så er der ikke anden løsning end at du selv beregner og tegner
understregningen - eller mon ikke en af Windows Tekst-funktionerne
gør det automatisk ? Jeg har ikke leget med API et stykke tid.....

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : preben nielsen

Dato : 17-06-06 08:58

"Mr.D" <mrd@netmail.net> skrev i en meddelelse

> Ideen med en Label er fin nok, men den er ikke
> gennemsigtig(Controllen bruger XP Temaer) og den er frygtelig at
> tegne på.

Nå, hvis du vil kende løsningen, så tog det 1 minut at finde på
google.... Funktionen er - som ventet - DrawText().

http://vbnet.mvps.org/index.html?code/textapi/strellipse.htm

Kig efter beskrivelsen af konstanten DT_NOPREFIX

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk