PHP / Flash
Fra : Kasper K

Dato : 31-05-06 12:29

Hej Liste,

Jeg vil på en side (myflash.php) ger have vist et flash objekt. Det ved
jeg i og for sig godt hvordan jeg gør. Nu ligger landet blot således at
jeg gerne vil kunne sende nogle variabler med denne URL, som så
automatisk skal opdateres i mit flash objekt. Altså således
(myflash.php?myname=Kasper&myage=21). Så skal der i mit flash objekt
ligge et dynamisk text felt som opdatere sig selv alt efter hvilken
variable jeg sender med.

Er der nogle der ligger inden med nogle gode artikler om lige netop dette?

Med venlig hilsen
Kasper K.

Fra : Lars Gregersen

Dato : 05-06-06 18:43

Udgangspunk...

For at Flash kam modtage variabler fra evt. PHP skal de være læsebare for
Flash... Dette gøres således:

<?php
echo "&myVar=myPHPvar;
?>

Så kan du med loadVars objektet i Flash hente myVar variablen fra PHP i dit
objekt (this.myVar), this er dit objekt udledt af loadVars..

Så i en query må det vil se nogenlunde sådan her ud:

<?php

echo "<a href='?id=&myVar=myPHPvar'>"
?>