onMouseOut
Fra : Daniel Larsen

Dato : 28-05-06 20:08

Jeg ved ikke hvad funktionen hedder. Men jeg har set den brugt mange steder.
Når man har lavet en knap og man tager musen over laver den en handling.
Hvis jeg har placeret et movieklip i knappens andet frame 'Over' og nu vi
siger at den bliver større ved hjælp af en tween, eller får en tint ved en
tween over 5 frames.
Når brugeren så flytter musen ud af knappen igen går den jo til første frame
i knappens timeline.
Hvordan får man knappen til at lave en glidende overgang til fra det sidste
til det første frame istedet for den hurtige overgang?

Håber i forstår.

Fra : Morten Jorgensen

Dato : 11-06-06 23:28

Daniel Larsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.flash:
> [...]
> Hvordan får man knappen til at lave en glidende overgang til fra det sidste
> til det første frame istedet for den hurtige overgang?

Hej Daniel

Først vil jeg forslå at lave knappen som et movieklip i stedet for en knap. Det
er meget nemmere at arbejde med når man skal lave mouseover og mouseout
animationer.

Lav et moviklip og lav så mouseover animationen på tidslinen, efter den laver
du mouse over animationen.

Så din mouseover animation starter i frame 1 og mouse out starter i frame 5,
bare et eksempel.

Hiv dit movieclip (knap) ind og skriv følgende kode. Husk at give dit movieclip
instance navn, i dette tilfælde b1.

b1.onRollOver = over;
b1.onRollOut = out;

function over(){
   this.gotoAndPlay(2);
}

function out(){
   this.gotoAndPlay(5);
}

Håber du kan forstå meningen med det, ellers må du jo bare spørge.

Morten

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Daniel Larsen

Dato : 18-06-06 22:33

"Morten Jorgensen" <mortensj007NOSPAM@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> this.gotoAndPlay(5);
> }
>

> Håber du kan forstå meningen med det, ellers må du jo bare spørge.

Ja! Jeg fik det løst. Tror bare lige det var at tænke mig om jeg skulle. Så
havde jeg nok også løst det problem selv. Men tak for hjælpen og din tid
alligevel :) ...