Externe billeder
Fra : Daniel Larsen

Dato : 24-05-06 14:38

Er det muligt at loade externe billeder ind ligesom man kan loade .swf filer
ind på et objekt i flash?
Jeg ville gerne lave noget hvor man kunne ligge nogen billeder ind i en
mappe og så hev den selv billederne ind randm. og byttede lidt rundt på det.

Fra : Nørd

Dato : 24-05-06 15:02

loadMovie("http://din/side/mappe/mappe/billede.jpg", _root.loader);

Fra : Daniel Larsen

Dato : 25-05-06 13:11

"Nørd" <Nørd@c.com> skrev i en meddelelse
> loadMovie("http://din/side/mappe/mappe/billede.jpg", _root.loader);

Tak skal du have det virkede :) ..

Nu har jeg bare en mappe med en masse billeder som den skal vælge random. Er
der nogen der har en idé om hvordan det kunne gøres. Jeg tænkte på at kalde
alle billederne noget med "Image001" og så den selv valgte et tal mellem 001
og 100 måske? men hvordan kunne man gøre det.
Jeg ved ikke hvordan math random skal skrives. Mit bud var sådan her.
math.randm(1-100); og så måske tallene i paranteserne?

Hvis i kunne hjælpe mig ville jeg være meget taknemmelig :) ..