Fjern aktiveret movieclip
Fra : Ukendt

Dato : 01-05-06 12:08

Hej sidder og bixer med et website i flash - er ikke specielt stærk i action
script så derfor har jeg dette problem!

Jeg har nogle knapper der hver især aktiverer et movieclip

sckriptet ser sådan her ud

on (press){
metal.play ();
}

Det er jo fint nok - for det virker.

Men når jeg så trykker på en anden knap, for at aktivere et nyt movieklip,
vil jeg
jo gerne ha det aktiverede clip til at forsvinde - jeg har forsøgt mig lidt
med
removemovieclip, men det er vist ikke løsningen eller......

på forhånd tak

Esben

Fra : Alex Z

Dato : 16-05-06 17:24

Hej Esben.

Hvis du har placeret metal movieclippet på scenen så kan du ikke bruge
removeMovieClip, den fjerner kun MC's tilføjet med MovieClip.attachMovie(),
..

Men der er nogle forskellige metode du kan bruge.
1) du kan gøre metal usynligt når du trykker på en anden klap på denne måde:
on(release) {
_root.metal._visible = false;
}

2) kun kan lade den knap du trykker på, hoppe til en frame hvor metal ikke
er. F.eks. 20 frames senere, eller sådan.
Mne som jeg kan læse ud af din besked, har du nok en meget kort film, med
mange movieclips.
Så jeg vil tro du skal bruge metode 1.

Håber det hjælper.

--