variabel i movieclip
Fra : jan kristensen

Dato : 22-04-06 16:55

hej

jeg har et movieclip hvori jeg bruger en variabel 'A'

a = 1;

på hoved tidslinien har jeg så

if (a <> 1) {

code
}

men jeg mener ikke at if sætningen får værdien

af a

jeg har prøvet at køre debug movie men jeg kan ikke
rigtig følge a

jeg kan se at den får den rigtige værdi men jeg tror ikke
at den komme over.

med venlig hilsen jan.

Fra : Claus U

Dato : 23-04-06 15:47

jan kristensen skrev:

> jeg har prøvet at køre debug movie men jeg kan ikke
> rigtig følge a

prøv at tilføje trace(a); - så burde du kunne følge a undervejs. Hvis du
har flere forsekellige tidslinier skal du muligvis kalde "a" ved
"_root.a = 1;".

Du kunne også definere "a", som en global variabel ved "_global.a = 1;"
- du skal så hele vejen igennem bruge "_global.a".
--
Claus U --- www.cykeltyven.dk

Fra : jan kristensen

Dato : 24-04-06 21:58

Claus U wrote:

> [...]
>
> Du kunne også definere "a", som en global variabel ved "_global.a = 1;"
> - du skal så hele vejen igennem bruge "_global.a".

Tak skal du ha' så lidt skal der til ! - men med så store konsekvenser

så virker det bare.

mvh jan.