Studieskolen?
Fra : Benedikte Brisson

Dato : 05-06-06 12:02

Er der nogen, der har erfaring med, om Studieskolens kurser er pengene værd?
Jeg har overvejet at bruge sommerferien til at lære lidt italiensk.

Venlig hilsen Dikte
www.dikte.dk

Fra : Marianne

Dato : 05-06-06 13:35

> Er der nogen, der har erfaring med, om Studieskolens kurser er pengene
> værd? Jeg har overvejet at bruge sommerferien til at lære lidt italiensk.

Min erfaring er, at Studieskolen ligger i mellemklassen. Betydeligt bedre
end aftenskoler (læs: deltagerne er mere fokuserede på at lave noget og læse
hjemme) men - især pga holdstørrelsen - knap så effektive som de private,
erhvervsrettede sprogskoler.

Jeg ville bestemt ikke tøve med at vælge Studieskolen.

mvh
marianne

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 05-06-06 21:56

"Marianne" <handel@lundbak.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> private, erhvervsrettede sprogskoler.
>
> Jeg ville bestemt ikke tøve med at vælge Studieskolen.

Tak for svaret - jamen så vil jeg da melde mig til i morgen den dag.

Venlig hilsen Dikte

Fra : Per Rønne

Dato : 07-06-06 10:13

Benedikte Brisson <nixenbixen@invalid.dk> wrote:

> Er der nogen, der har erfaring med, om Studieskolens kurser er pengene værd?
> Jeg har overvejet at bruge sommerferien til at lære lidt italiensk.
>
> Venlig hilsen Dikte
> www.dikte.dk

Den er nok bedre end deciderede aftenskoler, men dårligere end at tage
italiensk som enkeltfagselev på et studenterkursus, som:

<http://www.vuf.nu/index.php?pageid=79>

Som du kan se kan du på et år tage B-nivaeu [7 timer om ugen] og på to
år A-nivaeu [5 timer om ugen på andet år].

Men »sommerskole« kan du naturligvis ikke på studenterkursus.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 07-06-06 15:02

Per Rønne skrev:

> [...]
> år A-nivaeu [5 timer om ugen på andet år].
>
> Men »sommerskole« kan du naturligvis ikke på studenterkursus.

Jamen jeg skal ikke have B-niveau lige nu. Det har jeg slet ikke tid
til. Men jeg ville gerne have nogle af de helt basale ting på plads - af
dem jeg ikke kan gætte mig til selv fra latin.

Venlig hilsen Dikte (som tænker... hmmm... B-niveau.... det var da værd
at overveje om et par år

Fra : Sven egekilde

Dato : 11-03-07 22:17

Jeg synes studieskolen er ganske udemærket. Jeg har selv læst både Japansk
og kinesisk på skolen igennem flere år , og det var glimrende.