Basal info om gængs føde
Fra : Ukendt

Dato : 03-06-06 19:47

Hvad siger gruppen til følgende varer:

Æblejuice
Appelsinjuice
Minimælk
Kvickly's RugQuick groft rugbrød
Cheasy 6% skivet ost.
Kogte kartofler
Kyllingesnitzler
Kalkunsnitzler
Hvide ris
Brune ris

Hvem kan anbefale en let 'sauce' til
at hælde ved kartoflerne elle risen ???

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 04-06-06 14:52

"Olsen" <-> skrev i en meddelelse

> Hvad siger gruppen til følgende varer:

Hvad forventer du monstro? Hvad er det konkrete du vil have vurderet ved de
varer? Holdbarhed? Smag? Kalorieindhold? Eller noget helt andet?

Mvh. Lisbeth

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 04-06-06 21:26

> Æblejuice
> Appelsinjuice
> Minimælk
> Kvickly's RugQuick groft rugbrød
> Cheasy 6% skivet ost.
> Kogte kartofler
> Kyllingesnitzler
> Kalkunsnitzler
> Hvide ris
> Brune ris

At hvis jeg skulle leve af det, så døde jeg af sult. Omkring sovs, så lav en
sovs selv. Så ved du hvad der er i den, og hvordan den passer ind i dit
øvrige kalorieindtag.

Mvh Maria

Fra : Carsten Riis

Dato : 04-06-06 21:51

Olsen skrev den 03-06-2006 20:47:
> Hvad siger gruppen til følgende varer:
>
> Æblejuice
> Appelsinjuice
> Minimælk
> Kvickly's RugQuick groft rugbrød
> Cheasy 6% skivet ost.
> Kogte kartofler
> Kyllingesnitzler
> Kalkunsnitzler
> Hvide ris
> Brune ris

Hvad vil du have, at der skal siges til de ingredienser?

Oversigt over kalorier, proteiner, kulhydrater, fedt kan du finde på
www.foodcomp.dk

> Hvem kan anbefale en let 'sauce' til
> at hælde ved kartoflerne elle risen ???

En pulversovs lavet med skummetmælk alene.

mvh

Carsten

Fra : peet_dk

Dato : 04-06-06 22:07

"Olsen" <-> skrev i en meddelelse
> Hvad siger gruppen til følgende varer:

- klip-

hvis det er mht. kostomlægning i forbindelse med vægttab, så ville jeg
droppe juicen og spise noget frugt i stedet for. Og sørg for ikke at få for
mange kartofler og ris. Evt. prøv at tælle kalorier i en periode?

> Hvem kan anbefale en let 'sauce' til
> at hælde ved kartoflerne elle risen ???

Prøv at eksperimentere lidt med en kold A38 som er krydret efter behov,
passer fint til en kogt kartoffel imo :) Men ellers bare brug fedtfattigt
mælk og jævning..

Fra : Sabina H.

Dato : 07-06-06 21:58

Olsen wrote:
> Hvad siger gruppen til følgende varer:

nu svarer jeg sådan lidt ud fra hvad jeg umiddelbart tænker når jeg læser
dette indlæg... altså ud fra et slankesynspunkt....

> Æblejuice
> Appelsinjuice

dårlig ide, medmindre du drikker det som et regulært mellemåltid, feks i
stedet for frugt, eller som et tilskud til morgenmaden... bemærk
kalorieindholdet...

> Minimælk

altid godt, men overvej mini 30, pga det mindre kalorieindhold, hvis målet
er vægttab....

> Kvickly's RugQuick groft rugbrød

kender jeg ikke...

> Cheasy 6% skivet ost.

udemærket ost, fedtfattig, men vær opmærksom på mængden....

> Kogte kartofler

spis i begrænset mængde.....

> Kyllingesnitzler
> Kalkunsnitzler

god proteinrig føde under kur, men bemærk at de helst skal være kogte, hvis
kalorieindtaget skal helt i bund....

> Hvide ris
> Brune ris

indtages helst i begrænsede mængder, og brune er at foretrække over hvide,
grundet fiberindholdet....

> Hvem kan anbefale en let 'sauce' til
> at hælde ved kartoflerne elle risen ???

en let dressing, både købt eller hjemmerørt.... sauce af vand kogt af i
panden (selvom der er tørstegt kan det give lidt smag, evt med en
boullionterning og maizenamel til at jævnt).... ketchup.... pulversaucer
lavet på skummetmælk uden fedtstof.... en sauce lavet af kogte grøntsager,
som pureres i blenderen.....

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Ukendt

Dato : 08-06-06 16:58

En Knorr Bearnaise på skummetmælk og meget lidt margarine...
Kan det anbefales tror du ?
Hvad gemmer der sig i pulveret mons tro ?

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 08-06-06 17:17

> En Knorr Bearnaise på skummetmælk og meget lidt margarine...
> Kan det anbefales tror du ?

Nej. Det er komplet uspiseligt, og man hælder så meget på for at få det til
at smage bare en lille smule af bearnaise, at der ender i en ren
kaloriebombe alligevel. Så heller lidt men rigtigt godt.

Mvh Maria

Fra : Sabina H.

Dato : 08-06-06 17:16

Olsen wrote:
> En Knorr Bearnaise på skummetmælk og meget lidt margarine...
> Kan det anbefales tror du ?
> Hvad gemmer der sig i pulveret mons tro ?

drop margerinen, og ryst pulveret sammen med mælken i en meljævner, og kog
det op... smagen er lidt lettere, men lige så god, synes jeg....
indholdet i pulveret, mener jeg du kan læse i indholdsfortegnelsen på
pakken..

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på