Overvejer at bygge mini ITX server
Fra : Paw Simonsen

Dato : 02-06-06 21:02

Hejsa

Jeg er én SU væk fra at starte mit eget lille projekt som set på
http://www.mini-itx.com.

- Målet er en meget lille, stille og usynlig SAMBA og FTP server.
(Med mulighed for at sætte brugerkontoer op)

Jeg har i øjeblikket en maskine stående med FreeNAS installeret, hvilket
kører upåklageligt. Det mangler dog muligheden for at sætte
brugerkontoer op der har adgang til forskellige shares osv.

Så mit spørgsmål er følgende;

- Findes der en Linux Distro der er "nem" at installere & konfigurere,
som understøtter brugerkontoer til FTP & SAMBA?

Og nu jeg er her, er der nogen der har haft held med at sætte en mini
itx maskine op som filserver OG mediecenter? Jeg regner selv med at
plugge min bærbar til at og streame lyd & video, men det kunne være rart
at undgå.

- Paw

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 02-06-06 21:12

Paw Simonsen <simonsen78@---gmail.dk> wrote:

> [...]
>itx maskine op som filserver OG mediecenter? Jeg regner selv med at
>plugge min bærbar til at og streame lyd & video, men det kunne være rart

Da dit spørgsmål er hardware ift. Linux tror jeg du har større chance
for at få kvalificerede svar i gruppen: dk.edb.system.unix(.hardware)

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/