Holdbar cykel ?!?
Fra : Tina Jensen

Dato : 01-06-06 22:08

Hejsa

Tidligere var her en, som spurgte om råd til at købe en solid motionscykel
.... Jeg "hopper på vognen" men vil gerne have en "rigtig" cykel ...
motionscyklen har jeg, men ville gerne også lidt ud i naturen, nu solen
titter frem...

Problemet er bare --- med mine ca 160 kg (støt og rolig på vej nedad)
frygter jeg lidt for at kunne finde en cykel som er solid nok ... jeg tænker
både stel og måske dæk ?

Er der nogen herinde som har erfaring med cykler som kan klare den vægt ???
Helst ikke cykler som er ALT for dyre ...

Jeg ville sætte stor pris på lidt hjælp ...

Mvh Tina

Fra : Carsten Riis

Dato : 01-06-06 22:14

Tina Jensen skrev den 01-06-2006 23:08:
> [...]
> Helst ikke cykler som er ALT for dyre ...
>
> Jeg ville sætte stor pris på lidt hjælp ...

Jeg ville satse på moutainbike, hvis jeg var dig.
Mærkerne er IMO ret irrelevante, sålænge det ikke er supermarkedsskrammel.

såfremt du ikke får gode svar herinde, så vil jeg anbefale dig
nyhedsgruppen dk.sport.cykling
(lad dig ikke skræmme af, at gruppen ligger i sport-hierakiet.
Almindelige fritidsspørgsmål er også velkomne)

mvh

Carsten Riis

Fra : BA

Dato : 01-06-06 23:19

jeg synes du skal spørge en dygtig cykelhandler
--
Venlig hilsen
BA

OBS: Ved direkte henvendelse, skal du fjerne dyret fra min emailadresse.....

Fra : Dan

Dato : 02-06-06 14:34

Batavus er kendt for at være rigtig solid, mener jeg har hørt de er testet
op til 175 kg og en cykelhandler har fortalt mig at dem fra Ebeltoft kursted
bruger Batavus til at cykle på.

Selv har jeg en Stratosphere til 6.000 og hvad skal jeg sige...det er
cyklernes Toyota eller Subaru...gennemsolid.

Hilsen

Dan