UPS, hvilken?
Fra : Michael Kragh

Dato : 02-06-06 00:53

Da jeg bor lige over transformerstationen og spændingen hos mig er 235V
vil jeg gerne beskytte min server med en UPS. den bruger ca 300-350W og
jeg vil gerne have at den skal kunne køre ca. et kvarters tid ved evt.
strømafbrydelse.

spørgsmålet er så:

Er der nogen som har erfaring men en UPS som de kan anbefale og som
følger ovenstående krav og ikke koster mere end 1000 kr?

Mvh Michael

Fra : N_B_DK

Dato : 02-06-06 01:01

Michael Kragh wrote:
> Da jeg bor lige over transformerstationen og spændingen hos mig er
> 235V vil jeg gerne beskytte min server med en UPS. den bruger ca

235volt er ikke noget at bekymre sig over, det er inden for
specifikationerne

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Michael Kragh

Dato : 02-06-06 01:06

N_B_DK skrev:

> 235volt er ikke noget at bekymre sig over, det er inden for
> specifikationerne

specifikationerne for hva? min strømforsyning?

Fra : 123

Dato : 02-06-06 09:02

> specifikationerne for hva? min strømforsyning?

Ja. Dansk strømforsyning i ledningerne er nominelt 230V og den må svinger
+/- 5% = 219V-241V. I "gamle dage" var det 220V og der måtte den svinger +/-
10%.

Fra : N_B_DK

Dato : 03-06-06 06:01

Michael Kragh wrote:
> specifikationerne for hva? min strømforsyning?

Nej selve el nettet, den spænding du kan måde i stikkontanken har en +/-
tolorance, og det du nævner er indenfor denne grænse.

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Michael Kragh

Dato : 05-06-06 00:18

N_B_DK skrev:

> Nej selve el nettet, den spænding du kan måde i stikkontanken har en +/-
> tolorance, og det du nævner er indenfor denne grænse.

Jeg har selvfølgelig ikke læst på min strømforsyning, men nu kan jeg
godt se at den faktsik tåler mere end 230V så det er jo fint. Jeg har
forstået pointen (jeg er jo elektrikker, hehe)

Men jeg havde alligevel tænkt mig at købe en UPS, og jeg har stadig ikke
fået nogen bud på noget som kunne leve op til førnævnte??

/Michael

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 18-06-06 00:54

> Men jeg havde alligevel tænkt mig at købe en UPS, og jeg har stadig ikke
> fået nogen bud på noget som kunne leve op til førnævnte??

Prøv følgende side:
http://apc.com/tools/ups_selector/index.cfm?lid=G%C3%A5%20til%20UPS%20Selector%20til%20Netv%C3%A6rk

På siden kan du vælge UPS ud fra din konfiguration. Gennem deres selector.

Vil umiddelbart gætte på du kan nøjes med en back-ups CS 500 USB/serial
og koster 671kr hos APC.

Hilsen Mikkel

From: Mikkel Bundgaard
Replace "invalid" with "dk" in address
homepage: http://www.notfound.dk/main/index.html?page=usenet

Fra : Jes Vestervang

Dato : 03-06-06 18:30

"123" <11@22.33> writes:

> Ja. Dansk strømforsyning i ledningerne er nominelt 230V og den må
> svinger +/- 5% = 219V-241V. I "gamle dage" var det 220V og der måtte
> den svinger +/- 10%.

Ikke at det ændrer så meget, men iflg. nedenstd. link er det -10/+6%,
altså 207-244 V.

<http://www.forsyningen.dk/fundanemt/files/El/tilslutningsbestemmelser.pdf>
--
mvh Jes Vestervang