sælge 50% af aktier
Fra : nguyen

Dato : 01-06-06 12:14

Hejsa,

Jeg har aktier (1 slags), som har en kontant/markedsværdie på 200.000 kr da
jeg købte dem. Skal jeg sælge 50% af dem nu og købe nogle andre for beløbet?
De har nu mistet ca. 40% af deres værdie.
Er der nogle som har nogle ideer, de må meget gerne være højrisiko betonet
aktier.

Mvh.
Nguyen

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 02-06-06 13:31

"nguyen" <nguyen@oncable.dk> wrote in message
> [...]
beløbet?
> De har nu mistet ca. 40% af deres værdie.
> Er der nogle som har nogle ideer, de må meget gerne være højrisiko

Ja, Jeg kunne godt tænke mig dit job - det er ikke dårligt at kunne
kaste først 100KKr i grams og derefter resten!!

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 02-06-06 13:44

"nguyen" <nguyen@oncable.dk> wrote in message

> Er der nogle som har nogle ideer, de må meget gerne være højrisiko
betonet
> aktier.

Neemt: Der er p.t. ikke andet i markedet - KFX er efter min mening god
for endnu et 10% fald!

Bemærk stigningen i obligationerne lige her omkring terminen efter
faldet på KFX - det *kunne* være mange af de der fik margin-kald der
reducerede deres positioner (Lang Aktier, Short korte obligationer).

Problemet er bare det at folk sælger de aktier der er steget mest før
de sælger taberne i forgæves håb om at de ikke skal booke et tab og
indrømme at de ikke tjener penge.

Så nu sidder mange med værre porteføljer end før, hvilket forbereder
de næste kursfald.

Find nogle af de hårdest belånte selskaber i USA eller Sverige og
short dem (eller køb PUT's på dem).

PS:

Pas på med at glemme optionerne - både OMX og Amerikanerne vil
eksekvere In-The-Money optioner når de udløber MEDMINDRE man selv
siger til i god tid og veto'er det!!