Dansk Kostomlægning, et seriøst foretagend~
Fra : Jakob Munck

Dato : 01-06-06 10:15

Så skal man i gang med den årlige slankekur, og for at forny mig lidt gik
jeg til et informationsmøde hos Dansk Kostomlægning:

www.kostomlaegning.dk

Det foregik i bagenden af et lagerlokale i en modebutik i indre by (!) og
der var 2 deltagere ud over mig selv. Konsulente var særdeles uvenlig,
nærmest agressiv, og ville ikke svare på spørgsmål om forskellen mellem DK
og De danske Vægtkonsulenter. "Det må du da selv vide" var hendes svar og
hun var tydeligvis fornærmet. Men det var ikke det værste. Konsulenten
kendte jeg nemlig i forvejen, da hun for 2 år siden var konsulent hos Danske
Vægtkonsulenter, hvor jeg i en periode gik til kontrol hos hende. Og
forskellen var så bare, at nu havde hun taget ca. 15 kg. på i vægt og var
tydeligvis overvægtig, nærmest fed vil jeg sige. Det tyder altså ikke på, at
programmet hos DK, som er en udbrydergruppe fra DDV, er særlig godt. Eller
også holder konsulenterne det ikke selv!

Hermed altså en advarsel imod dette foretagende, som - at dømme efter
konsulenten selv - fører til 15 kg. overvægt og et særdeles dårligt humør.
DDV er MEGET bedre.

v.h
Jakob

PS. Er der andre med erfaringer fra DK?

Fra : Carsten Riis

Dato : 01-06-06 17:46

Jakob Munck skrev den 01-06-2006 11:15:

> Hermed altså en advarsel imod dette foretagende, som - at dømme efter
> konsulenten selv - fører til 15 kg. overvægt og et særdeles dårligt humør.
> DDV er MEGET bedre.

Tja, i forbindelse med min oplevelse med hende (længere historie, som
jeg vil spare jer for), så tror jeg nok at det har mere med personen at
gøre end konceptet.

mvh

Carsten

Fra : Jakob Munck

Dato : 01-06-06 19:40

> Tja, i forbindelse med min oplevelse med hende (længere historie, som jeg
> vil spare jer for), så tror jeg nok at det har mere med personen at gøre
> end konceptet.

Det kan du nok have ret i. Jeg synes at det er ret paradoksalt at skulle
undervises i sund og slank livsstil af en person, som tydeligvis ikke selv
praktiserer dette. Det var en rigtig pinlig og ubehagelig oplevelse. Jeg kan
forstå at du har oplevet noget lignende.

Hej fra

Jakob

Fra : Carsten Riis

Dato : 01-06-06 19:51

Jakob Munck skrev den 01-06-2006 20:40:

> [...]
> praktiserer dette. Det var en rigtig pinlig og ubehagelig oplevelse. Jeg kan
> forstå at du har oplevet noget lignende.

Enig. Det er også lidt morsom, når nu en af kravene for at blive
franchisetager hos kostomlægning.dk er, at man holder sig slank.
Men franchisegiver ikke selv kan holde distancen jf. din beskrivelse.

mvh

Carsten