Databaseforbindelse lukker før service-app~
Fra : Peter Petersen

Dato : 31-05-06 05:22

Hej Gruppe.

Jeg er ved at udvikle en "service-applikation", som bl.a. benytter en
MSSQL-database....
Problemet er nu, at hvis jeg lukker maskinen ned, afbrydes forbindelsen til
databasen, inden jeg kan nå at gemme evt. arbejdsdata.... Jeg har prøbet at
definere afhængighed til MSSQLSERVER, men det hjælper intet...

Nogen forslag?

På forhånd tak.
M.v.h.
Peter

Fra : Michael Zedeler

Dato : 31-05-06 08:24

Peter Petersen wrote:
> [...]
> databasen, inden jeg kan nå at gemme evt. arbejdsdata.... Jeg har prøbet at
> definere afhængighed til MSSQLSERVER, men det hjælper intet...

Hvis det er muligt at ændre applikationens opførsel, så den ikke har
behov for at gemme data, når der bliver lukket ned, har du også en mere
stabil applikation, der ikke taber data hvis maskinen går ned eller
nogen falder over strømkablet.

Mvh. Michael.
Get my vcard at http://michael.zedeler.dk/vcard.vcf

Fra : Nico de Jong

Dato : 31-05-06 09:17

Nu kender jeg ikke noget til hvor stor mængde data der skal gemmes, men i
mine unge dage som mainframeprogrammør (70'erne) var det en udbredt skik at
holde databasen lukket om dagen, dvs adgang kun med "read only". Alt hvad
der var af ændringer og tilføjelser blev lagt i en indexed sequentiel file
med samme nøgle som hovedindividdet. Ændringerne blev så først fysisk
opdateret om natten, efter en backup af database plus ændringerne, så uanset
hvad der skete, kunne man altid komme tilbage til aftenen før, enten med
eller uden dagens ændringer.

Nico

Fra : Peter Petersen

Dato : 01-06-06 11:39

Ja, det husker jeg også, men tiderne er jo ændret, og kravene er som så ofte
i dag, at data skal være "live", dvs. 100% opdateret hele tiden....
Jeg kan naturligvis arbejde mig uden om problemet ved at gemme data i en
lokal fil, men når man kan definere afhængighed for at styre rækkefølgen på
hvorledes applikationer startes op, undrer det mig bare, at man ikke kan
tilsvarende findes en mulighed for at tage højde for dette når de lukkes
ned....

M.v.h. Peter.