Udskrivning fra D7 applikation
Fra : Thomas Demant

Dato : 27-05-06 16:23

Som det fremgår af nedstående post, er jeg komplet urutinerer hvad angår
udskrivning fra D7 applikationer.
Om jeg benytter den smarteste metode ved jeg ikke, men jeg modtager gerne
ideer til hvordan det kan gøres lettere.
Men sagen er, at jeg skal have udskrevet nogle oplysninger (tekst og
billeder), på en A4 side.
Jeg ved at jeg kan sætte designet op i en ny Form (lad os kalde den
FrmUdskriv) og sende den direkte til printeren med
FrmUdskriv.Print;
Så sendes det så vidt jeg ved, som ét billede, der tager enorme mængder
hukommelse i printeren. Ikke hvad jeg ønsker.

Så er jeg klar over at man kan benytte
Printer.Canvas.TextOut(X, Y, String);
Og det virker jo fint, men her opstår problemet. Er der en måde at beregne
hvor på udskriftsområden på papiret at teksten vil stå med givne X og Y
koordinater? Og kan jeg regne med det er ens på alle printere eller vil en
300 dpi printer udskrive anderledes end en 2400 dpi printer?

Kort og godt, tror jeg mit spørgsmål skal formuleres sådan: Hvordan laver
jeg lettest en udskrift af forskellige tekster og billeder og sikre at det
ser ud som det skal på alle printere, så længe der udskrives på korrekt
papirstørrelse?

Thomas Demant

Fra : Harald

Dato : 27-05-06 18:11

"Thomas Demant" <news@dement.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ser ud som det skal på alle printere, så længe der udskrives på korrekt

Kan du ikke benytte Rave eller QuickReport?

/HK

Fra : Thomas Demant

Dato : 28-05-06 12:02

> Kan du ikke benytte Rave eller QuickReport?
>
> /HK
Jo. Du har ret - det er vejen frem. Jeg har bare ikke set QuickReport siden
Delphi 3 (jeg gik fra D3 til D7) og troede derfor det var fjernet. Det
bunder så ud i, at jeg ikke har sat mig ind i tingene, da jeg i sin tid
installerede D7. Men vupti, jeg har tilføjet Rave Reports og er klar til at
udskrive
Tak for hjælpen.

--
Thomas

Fra : Harald

Dato : 28-05-06 13:24

> [...]
> Det bunder så ud i, at jeg ikke har sat mig ind i tingene, da jeg i sin
> tid installerede D7. Men vupti, jeg har tilføjet Rave Reports og er klar

Nu kan jeg ikke lige se ud fra hvad du skriver om du har fundet ud af at
QuickReport stadig findes og at man bare skal install. den manuelt. Jeg har
aldrig fået sat mig ind i Rave, jeg bruger MS Word til udskrifter nu, men
jeg har en ide om at QuickReport er lettere og hurtigere at bruge. Jeg
brugte QuickReport dengang jeg havde D4 og bruger det stadig med min D7 til
at vedligeholde ældre programmer fra D4 tiden.

/HK

Fra : Harald

Dato : 28-05-06 13:25

"Harald" <nomail@noname.dk> skrev i en meddelelse

> Nu kan jeg ikke lige se ud fra hvad du skriver om du har fundet ud af at
> QuickReport stadig findes og at man bare skal install. den manuelt.

Men nu efter lige at have læst dit svar igen kan jeg se at du har fundet QR
:)

/HK

Fra : Thomas Demant

Dato : 29-05-06 17:11

> Men nu efter lige at have læst dit svar igen kan jeg se at du har fundet
> QR :)
Jeps - og det er sgu noget der virker

--
Thomas