Send message
Fra : Ulrik Vadstrup

Dato : 23-05-06 21:09

Hej
Jeg har brug for at sende en message (en IP-Adresse) fra VBA f.eks.
fra Excel.

Denne message skal jeg fange i mit Delphi program.

Hvordan koder jeg mit Delphi program, så jeg får fat i ip adressen -
og meget gerne - hvordan sender jeg en message fra VBA.

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 05-06-06 10:48

"Ulrik Vadstrup" <blackend@FEJRNMIGblackend.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvordan koder jeg mit Delphi program, så jeg får fat i ip adressen -
> og meget gerne - hvordan sender jeg en message fra VBA.

Jeg har brugt følgende metode flere gange når jeg har haft behov for at
sende simple data mellem applikationer:
http://www.delphicorner.f9.co.uk/articles/apps7.htm

Håber det hjælper dig i den rigtige retning...

MVH
Thomas

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 05-06-06 10:54

"Thomas Eg Jørgensen" <thomas@hest.notaplan.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har brugt følgende metode flere gange når jeg har haft behov for at
> sende simple data mellem applikationer:
> http://www.delphicorner.f9.co.uk/articles/apps7.htm

Burde måske lige nævne at du kan bruge WM_COPYDATA til at overføre data
med...

MVH
Thomas