Størrelse
Fra : Ukendt

Dato : 18-04-06 20:20

Hej.

Jeg kører selv med en 19" skærm og en opløsning på 800x600 px.

Vil det ikke give ens program gevaldige "problemer" i udseendet, hvis jeg
bruger min skærm til at "tjekke designet" ud med?

Hvis jeg har lavet en label lidt småt på min maskine, så ser den vel mikro
ud på en "normal" skærm,. der ofte har højere opøsning.

Kan man gøre noget her?

Fra : TRN

Dato : 18-04-06 23:17

KentN skrev:
> [...]
>
> Hvis jeg har lavet en label lidt småt på min maskine, så ser den vel mikro
> ud på en "normal" skærm,. der ofte har højere opøsning.

Seriøst... Du burde skru opp oppløsningen din.
Jeg kjører 1280x1024 og synes egentlig ikke er nok.

- TRN

Fra : Ukendt

Dato : 19-04-06 14:51

"TRN" <trn@not.mine> skrev i en meddelelse

> Seriøst... Du burde skru opp oppløsningen din.
> Jeg kjører 1280x1024 og synes egentlig ikke er nok.

Det er ikke så relevant her. Det relevante er mit spørgsmål

Fra : Calle.

Dato : 19-04-06 09:14

KentN wrote:
> Hej.
>
> Jeg kører selv med en 19" skærm og en opløsning på 800x600 px.

det var dog en lille opløsning på så stor en skærm, kører selv 1280 x 1024
på en 19"

--
*** Calle ***

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 19-04-06 15:24

"KentN" <.> wrote in message

> [...]
>
> Hvis jeg har lavet en label lidt småt på min maskine, så ser den vel mikro
> ud på en "normal" skærm,. der ofte har højere opøsning.

Det kan være et komplekst område og så vidt jeg husker bør man designe sine
forme med store fonte i windows (Display, settings, "large font"). Dette af
hensyn til at hele teksten kan vises uanset, hvordan brugeren har sat sin
skærm op.

Dit problem er lidt anderledes, da du åbenbart (modsat de fleste andre),
vælger en meget grov opløsning og derefter anvender småbitte typer. De små
typer hænger ved og bliver endnu mindre på andre skærme.

Brug f.eks. 1024 x 768 og store fonte under design.

hilsen
Uffe

Fra : Ukendt

Dato : 19-04-06 15:30

"Uffe Kousgaard" <oh@no.no> skrev i en meddelelse
> [...]
> typer hænger ved og bliver endnu mindre på andre skærme.
>
> Brug f.eks. 1024 x 768 og store fonte under design.

Tak for råddet.

Er der en vejledende font-størrelse, man bør bruge til tekst?

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 19-04-06 15:40

"KentN" <.> wrote in message

> Er der en vejledende font-størrelse, man bør bruge til tekst?

Jeg anvender "default", dvs. MS Sans Serif, size 8. Der er også 2 properties
"PixelsPerInch" og "Scaled", som tilsammen styrer alt dette. Dem piller jeg
normalt heller ikke ved.

hilsen
Uffe