Spørgsmål til Menubjælke
Fra : Kurt G

Dato : 13-04-06 16:37

Jeg har en menubjælke i toppen af en form.
Den har kun ca. halvdelen af bredden af formen, men optager alligevel hele
formens bredde.

Er det ikke muligt at anbringe noget andet over den del af menubjælken, der
alligevel er tom i højre halvdel?
Jeg har prøvet med f.eks etTImage, men den bliver skjult bag den udenyttede
del af menuen.

Mvh Kurt

Fra : Flozzy

Dato : 15-04-06 11:49

"Kurt G" <kurt_g@guldbaek.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> der alligevel er tom i højre halvdel?
> Jeg har prøvet med f.eks etTImage, men den bliver skjult bag den

Havde engang samme "problem" og løste det ved at lave min egen menubar af et
panel med nogle labels. Her brugte jeg lablernes OnClick- og OnMouseMove
events. Den almindelige menubar kan ikke dækkes hverken helt eller delvis -
det er en TWinControl. Håber du måske kan bruge dette forslag!?

Mvh. Flozzy

Fra : Kurt G

Dato : 15-04-06 14:35

"Flozzy" <jje@venlig.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> OnMouseMove events. Den almindelige menubar kan ikke dækkes hverken helt
> eller delvis - det er en TWinControl. Håber du måske kan bruge dette

Det lyder som en farbar vej.
Tak for svaret.

Mvh Kurt

Fra : Ukendt

Dato : 16-04-06 16:11

> [...]
> der alligevel er tom i højre halvdel?
> Jeg har prøvet med f.eks etTImage, men den bliver skjult bag den

Prøv at se lidt nede på denne side (mxCaptionBarButtons - komponent nr. 4 på
siden)

http://delphi.about.com/gi/dynamic/offsite.htm?zi=1/XJ&sdn=delphi&zu=http%3A%2F%2Fwww.maxcomponents.net%2Findex.html

Fra : Kurt G

Dato : 17-04-06 10:44

> Prøv at se lidt nede på denne side (mxCaptionBarButtons - komponent nr. 4
> [...]

Er det ikke blot en flok nye knapper?
De frigør vel ikke den ubenyttede højre del af bjælken!

Mvh Kurt