Hjælp til at lave komponent
Fra : Ukendt

Dato : 11-04-06 14:27

Hej.

Jeg har brug for hjælp til at lave et komponent, som jeg ikke har fundet
andre steder.

Det er en udledning af en TDBCombobox (eller måske en TDBEdit)

- Man skal kunne ændre veritical align, så teksten ikke står "sjovt" (nogle
gange står teksten helt i toppen, mens der er "luft" for neden, hvilket ser
dumt ud)

- Den skal ligne en TDBEdit (dvs. uden knap til højre til at åbne
comboboxens indhold), når den ikke er aktiv. Når feltet gøres aktivt, skal
der dukke en knap op i højre hjørne, så den ligner en combobox

- Man skal kunne ændre rammens farve (rammen på edit-/comboboxen)

- Man skal evt. selv kunne vælge udseende af knappen til højre.

Hvis der er en, der vil hjælpe mig med at lave dette eller hjælpe mig med at
finde ud af hvordan, vil jeg blive glad.