Indhold til String Grid
Fra : Vinther

Dato : 02-04-06 12:18

Hej med jer.

Jeg er lidt ny, så måske er det et simpelt spørgsmål for jer andre.

Men jeg har oprettet en StringGrid, hvor jeg gerne vil have fyldt noget
tekst i de forskellgie "kasser". Det drejer sig såvel om overskrifterne som
"indholdet".

Jeg kan bare ikke finde en properti, hvor jeg kan gøre det i object
inspector.

Det samme gælder, når jeg vil lave individuel formatering af tekst og layout
til overskrifter og indholdet

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 03-04-06 06:22

"Vinther" <2584431m003@FJERNstofanet.dk> wrote in message

> Jeg kan bare ikke finde en properti, hvor jeg kan gøre det i object
> inspector.

Mig bekendt er der ikke sådanne properties i object inspector. Brug
TGrid.cells[x,y]:= 'noget tekst';

Hvis du har mere komplekse ønsker til din grid, skal du nok over i noget
betalingskomponent eller i alle fald noget andet end Delphi's indbyggede
TGrid.

hilsen
Uffe

Fra : Vinther

Dato : 03-04-06 10:18

Hej Uffe.

Kan du anbefale noget betalingskomponenter.

Jeg har aldrig overvejet betalingskomponenter før. Hvordan er priserne
for sådan noget - rimelige eller skal man ud og tjene stort på et
program før det kan svare sig? Og har i erfaringer med betaling? Jeg
går nemlig úd fra, at det er fra udlandet primært, at man kan købe
komponenter, og her tænker jeg på, hvordan man kan betale.