Aflæsning af databasetabel
Fra : Kurt G

Dato : 28-03-06 21:34

Jeg har en tabel, tblVeje, som jeg ikke med nedenstående programstump kan
aflæse.

1 tblVeje.First;
2 while not tblVeje.Eof do begin //Indlæs Veje
3 cbxVeje.Items.Add(tblVeje.FieldByName('VejNavn').AsString);
4 tblVeje.Next;
5 end;

Når programmet kommer til linie 2 springer det videre til linie 5 uden at gå
ind i loopen.
For at kontrollere, at tabellen ikke er tom, har jeg lavet en dbGrid, som
viser indholdet af databasen.
Denne viser korrekt, at der er et indhold i databasen under kørslen af
programstumpen. Siden forsvinder indholdet dog fra dbGrid, men det betyder
vel ikke noget, når det blev vist under kørslen.

Er der nogen, der har et tips?

Mvn Kurt

Fra : Harald

Dato : 28-03-06 21:45

"Kurt G" <kurt_g@guldbaek.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> programstumpen. Siden forsvinder indholdet dog fra dbGrid, men det betyder
> vel ikke noget, når det blev vist under kørslen.

Hvad mener du med "Siden forsvinder indholdet dog "?

/HK

Fra : Kurt Guldbæk

Dato : 29-03-06 06:08

> Hvad mener du med "Siden forsvinder indholdet dog "?
>
> /HK
Disse linier er omtrent de sidste i OnFormCreate. Når programmet er færdig
med dem (og jeg ikke kan trace mere), bliver dbGrid tom som om der ikke er
nogen database.
Det skal også siges, at det har virket inden jeg tilføjede nogle flere
databaser og også læste dem ind i comboboxe.
Et eller andet sted bliver der tilsyneladende afbrudt til databasen, men jeg
har ikke lavet noget om ved den pågældende!

Mvh Kurt

Fra : Harald

Dato : 29-03-06 07:51

"Kurt Guldbæk" <kurt@guldbaek.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> Et eller andet sted bliver der tilsyneladende afbrudt til databasen, men
> jeg har ikke lavet noget om ved den pågældende!

Overstående kode (1-5) ser ikke ud til at fejle noget så hvis databasen
indeholder data må fejlen ligge et eller andet sted i din kode, men uden at
have set koden så er det svært at sige hvad der kan være galt.

/HK

Fra : Kurt G

Dato : 29-03-06 08:27

> [...]
> indeholder data må fejlen ligge et eller andet sted i din kode, men uden
> at have set koden så er det svært at sige hvad der kan være galt.

Ja, jeg er kommet til det samme.
Koden er ret omfattende, så jeg vil kikke nærmere på det og orsøge noget
mere inden jeg vender tilbage.
Tak.
/Kurt

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-06 06:08

"Kurt Guldbæk" <kurt@guldbaek.net> wrote in message
> [...]
jeg
> har ikke lavet noget om ved den pågældende!

Er du kommet til at bruge samme datasæt til flere (nye) kontroller?

--

Med venlig hilsen/Best regards
Stig Johansen

Fra : Kurt G

Dato : 31-03-06 10:54

"Stig Johansen" <stig_johansen_it_at_hotmail.com> wrote in message
> [...]
> jeg
>
> Er du kommet til at bruge samme datasæt til flere (nye) kontroller?

Ja, det tror jeg egentlig, at jeg havde.
Jeg har nu lavet om på koden, så fejlen ikke forekommer mere.
/Kurt

Fra : Brian Andersen \(www~

Dato : 29-03-06 07:59

Hhmmm, har du måske et Master/Detail forhold? Og, er det eventuelt Detail
tabellen du får vist i din DBGrid?

/Brian

Fra : Kurt G

Dato : 31-03-06 10:54

"Brian Andersen (www.europeansoftwarehouse.com)" <x@x.x> wrote in message
> Hhmmm, har du måske et Master/Detail forhold? Og, er det eventuelt Detail
> tabellen du får vist i din DBGrid?
>
> /Brian
Det ved jeg slet ikke hvad er! Kan du forklare det?
Kurt

Fra : Thor

Dato : 04-04-06 21:34

Paradox, ikke?

Korrumperet index, helt sikkert.
Der findes værktøjer på nettet til rep af Paradox tabeller, men
find hellere et bedre database system

mvh Thor

Fra : Kurt G

Dato : 06-04-06 20:09

"Thor" <dur.ikke@gmail.com> skrev i en meddelelse
Paradox, ikke?

Korrumperet index, helt sikkert.
Der findes værktøjer på nettet til rep af Paradox tabeller, men
find hellere et bedre database system

mvh Thor

Nej, det er faktisk FlashFiler2.13.
Jeg har fundet ud af fejlen, men erindrer den ikke i øjeblikket (demens
ligth).
Mvh Kurt