Fjerne lukkeknappen i toppen af en form
Fra : Kurt G

Dato : 25-03-06 22:41

Hej NG!

Jeg mener engang at have set, at man kan fjerne den lukkeknap, der er øverst
i højre hjørne af en form.
Jeg vil gerne have fjernet den/gjort den inaktiv, da jeg skal have
reetableret nogle ting inden formen lukkes.

Hvilken parameter skal jeg have fat i?

Mvh Kurt

Fra : Flozzy

Dato : 26-03-06 06:57

Hej Kurt

Overvej om ikke du kan bruge denne løsning i stedet:

procedure TForm1.FormCloseQuery(Sender: TObject; var CanClose: Boolean);
begin
CanClose := False;
// Reetabler her
CanClose := True;
end;

Mvh. Flozzy

Fra : Kurt G

Dato : 26-03-06 17:04

> [...]
>
> Overvej om ikke du kan bruge denne løsning i stedet:
>
> procedure TForm1.FormCloseQuery(Sender: TObject; var CanClose: Boolean);

Den prøvede jeg, men det hjalp ikke.

Jeg har efterfølgende fundet ud af, at det var et tåbeligt spørgsmål.
Jeg skulle jo blot bruge formens OnClose.

Mvh Kurt

Fra : JB

Dato : 26-03-06 19:35

"Kurt G" <kurt_g@guldbaek.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg vil gerne have fjernet den/gjort den inaktiv, da jeg skal have
> reetableret nogle ting inden formen lukkes.

BorderIcons:=[biMinimize,biMaximize];

JB