D5 og GPIB eller USB
Fra : Kurt Guldbæk

Dato : 23-03-06 12:57

Er der nogen, der kender til units, så Delphi kan benytte GPIB (også kaldet
IEEE488)?
Ligeledes: er der nogen mulihed for at bruge USB?

Mvh Kurt

Fra : Michael Thomsen

Dato : 23-03-06 17:29

On Thu, 23 Mar 2006 12:56:59 +0100, Kurt Guldbæk <kurt@guldbaek.net> wrote:

> Er der nogen, der kender til units, så Delphi kan benytte GPIB (også
> kaldet IEEE488)?
> Ligeledes: er der nogen mulihed for at bruge USB?

Følger der ikke en ActiveX komponent med dit GPIB kort? Ellers kommer
det sikkert med en .dll fil, og en header fil, som du kan oversætte
fra c++ til delphi.

Begge dele har virket for mig med et pci daq kort.
GPIB har jeg nu kun forsøgt med LabView.

Iøvrigt ditto med USB: Din enhed må komme med nogle drivere, som du
kan kalde. Kig på producentens hjemmeside for dokumentation.

//michael

--
Instead of email, use this: http://mtech.dk/thomsen/contact.php

Fra : Kurt Guldbæk

Dato : 24-03-06 11:50

"Michael Thomsen" <sorry@no.spam> wrote in message
news.s6vj13fhhrxo93@mtpc...

> [...]
>
> Iøvrigt ditto med USB: Din enhed må komme med nogle drivere, som du
> kan kalde. Kig på producentens hjemmeside for dokumentation.

Jeg har kun fået GPIB-kortet, det er ikke nyt.
Mht USB har jeg ikke noget endnu, det var tænkt som et evt. alternativ.
Mvh Kurt

Fra : Michael Thomsen

Dato : 24-03-06 12:00

On Fri, 24 Mar 2006 11:49:39 +0100, Kurt Guldbæk <kurt@guldbaek.net> wrote:

> Jeg har kun fået GPIB-kortet, det er ikke nyt.
> Mht USB har jeg ikke noget endnu, det var tænkt som et evt. alternativ.

Prøv at kigge på producentens hjemmeside, der plejer at være bid,
som minimum med en dll fil + dokumentation.

//michael

--
Instead of email, use this: http://mtech.dk/thomsen/contact.php