Koble DBGrid på MainForm til TIBQuery i sæ~
Fra : Alex B. P.

Dato : 15-03-06 13:26

Hej NG!

Hvordan kobles DBGrid til et SQL-query / resultsæt, som ændres løbende i et
andet SqlModul (TQuery) ?

--------------------------------
//Problem er at følgende giver access violation - nil.
DbGrid1.DataSource.DataSet :=
DataModule.SearchCallerIDQuery.DataSource.DataSet;
---------------------------------
"Arkitektur" p.t., hvor formålet er at lave en skarp lagdeling ,således
SqlModule.pas indeholder al SQL og queries.
På GUI'en vil jeg kun have så lidt database relateret som muligt, men
mulighed for at præsentere resultat af et SQL-query, som ændres løbende i
SqlModulet, og kører på Query:TIBQuery i Datamodulet.

Gui (MainForm.pas) <-> SqlModule <-> DataModule (FireBird / ODBC)

/Alex

Fra : Brian Andersen \(www~

Dato : 15-03-06 14:21

> --------------------------------
> //Problem er at følgende giver access violation - nil.
> DbGrid1.DataSource.DataSet :=
> DataModule.SearchCallerIDQuery.DataSource.DataSet;
> ---------------------------------
Bare en ide: Prøv at debug'ge og se om nogle af dine pontere er nil.

/Brian

Fra : Alex B. P.

Dato : 23-03-06 08:13

De er nil, (det ved jeg godt) men jeg kan ikke lige se hvorledes det skal
løses ...

Det var mere det der lå implicit i spm., meeeen det var nu heller ikke let
at se, hehe

Har du en måde at "liste" et SQL-resultset over i DBGrid'en SQL-property ?

/Alex

"Brian Andersen (www.europeansoftwarehouse.com)" <x@x.x> skrev i en
meddelelse news:1vURf.58$hT7.0@news.get2net.dk...

Fra : Brian Andersen \(www~

Dato : 23-03-06 08:55

"Alex B. P." <abp@em-data.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at se, hehe
>
> Har du en måde at "liste" et SQL-resultset over i DBGrid'en SQL-property ?

Din fremgangsmåde ser ud til at virke.

Du må poste noget mere kode, så den fulde sammenhæng kan ses. Udføres koden
i et Event, osv.?

/Brian