VB6, Crystal Report 9, API
Fra : Steen Alcor

Dato : 30-05-06 13:34

Hej

Har et program i VB6, som bruger Crystal Report 8.5.
Skal nu opdatere til Crystal Report 9, da jeg skal bruge unicode-tekster.

Har erstattet crwrap.bas og globa32.bas med dem som følger med CR9.

Problemet er, at kommer jeg til PEStartPrinterJob, får jeg følgende fejl:
PEStartPrintJob Error is 536
Som betyder "You have attempted to log on using incomplete or incorrect
session parameters"

Bruger følgende fremgangsmetode (som virker fint med CR8.5)

PEOpenEngine
PEOpenPrintJob
PESetSelectionFormula
crPESelectPrinter
PEOutputToPrinter / PEOutputToWindow
PEStartPrintJob

Er der nogen som har mødt den fejl og fundet en løsning!

Steen

Fra : Gert Krabsen

Dato : 02-06-06 14:56

Steen Alcor wrote:
> [...]
> PEOutputToPrinter / PEOutputToWindow
> PEStartPrintJob
>
> Er der nogen som har mødt den fejl og fundet en løsning!

Nøh, hos mig virker det. Men jeg bruger ikke
> PESetSelectionFormula
> crPESelectPrinter

så om det kan være der det knækker.

Men er du _helt_ sikker på, at det kun er de to filer, du skal udskifte?
Det lyder af lidt. Jeg ville installere CRW 9 på en frisk maskine og så
checke indholdet i
c:\program files\common files\crystal desicions\2.0\bin.

Hvad f.eks. med CRPE32.DLL?

mvh
Krabsen