Hvilket CAD-program skal vi bruge
Fra : Jacky Hansen

Dato : 29-05-06 21:56

Hej NG.

Nogle af mine bekendte går med tanken om at starte egen virksomhed, hvor de
bla. vil designe små drivhuse og udendørs plastlegeredskaber, og de har så
spurgt mig om et tegneprogram. Nu har jeg så ikke megen erfaring i CAD
programmer, og når jeg googler mig frem, er der mange valgmuligheder. Hvad
siger I som er vandt til at bruge den slags programmer.

Med venlig hilsen

Jacky

Fra : Bent Løkke

Dato : 30-05-06 11:08

Det er nok svært at give et endegyldig svar på hvad du skal vælge. Et er
sikkert, du kommer til at betale rigtig mange penge hvis du vælger et af
mærkeprodukterne. Vælger du 3D CAD, bør det være parametrisk CAD. Vælger du
3D CAD, hvilket jeg mener du skal, bør du også have et 2D tegneprogram.

Da det er et nystartet firma, er i nok i samme situation som mig. I er måske
ikke interesseret i at bruge alt for mange penge på CAD. Derfor valgte jeg
Alibre design da jeg startede for ca. 2 år siden. Det valg har jeg ikke
fortrudt. Jeg har kendskab til både Inventor og Solid Works. De er måske nok
nået længere end Alibre. Men hvad er dit behov og hvor meget vil du betale ?
Af 2D program, kan du så vælge Intellicad fra Cadopia.

Du skal være varsom med at lytte til sælgere. Find nogen på nogle tekniske
som kan vejlede dig. Gerne nogen som har flere CAD produkter.

Prøv at se på:
www.alibre.dk
www.a-engineering.dk
www.cadopia.com

Med venlig hilsen
Bent Løkke

Maskiningeniør
Rådgivning
Undervisning i CAD

Fra : Jacky Hansen

Dato : 30-05-06 12:55

"Bent Løkke" <bent.lk@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Du skal være varsom med at lytte til sælgere. Find nogen på nogle tekniske
> som kan vejlede dig. Gerne nogen som har flere CAD produkter.

Hej Bent.
Tak for svaret. det se ganske interessant ud med alibre i pro udgaven. Og
som du nævner til en overkommelig pris.

Mvh
Jacky