Lille NAS til hjemmebrug
Fra : Peter \(8450\)

Dato : 29-05-06 15:09

Hej!

Jeg overvejer at købe en lille NAS til hjemmebrug. Der skal kunne monteres
mindst en intern disk, og gerne en eller 2 USB eller endnu bedre, Firewire
diske. Man skal selvfølgelig kunne tilgå den som et netværksshare i Windows.
Den må også meget gerne have print-server funktion til en USB printer.
Derudover skal den kunne fungere som både Web og FTP server.

Jeg vil helst undgå at sætte en rigtig server eller en pc op pga.
strømforbruget.. så en lille æske der er beregnet til formålet og ikke
sluger for meget strøm ville være perfekt.

Nogen der har en god ide til hvad jeg skal købe?

--
Mvh.
Peter Bak

Fra : Hans Joergensen

Dato : 29-05-06 15:33

Peter (8450) wrote:
> [...]
> sluger for meget strøm ville være perfekt.
> Nogen der har en god ide til hvad jeg skal købe?

Hvis du kan leve med ca. 4-5meg/sec så er en Maxtor Shared Storage
et udemærket produkt, den kan svjh også udvides med to USB-diske.

// Hans
--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere, der
har spammet usenet i over 6000 indlæg.

Fra : Svend

Dato : 30-05-06 06:19

Peter (8450) wrote:
> [...]
> sluger for meget strøm ville være perfekt.
>
> Nogen der har en god ide til hvad jeg skal købe?

Se på synology, jeg mener også den kan dele en usb printer.

--
Svend

Fra : Anders Majland

Dato : 31-05-06 13:55

> Jeg overvejer at købe en lille NAS til hjemmebrug. Nogen der har en god
> ide til hvad jeg skal købe?

Jeg har Linksys NSLU2 med en 30GB 2,5" hd (i et usb kabinet) Strømforbruget
er 6W

Den er "unslung" og er både fil og webserver (mail har jeg på hotel)

Der gik da nogle timer med at få det til at spille, men det er en meget
fleksibel løsning.

http://www.nslu2-linux.org/

/A

Fra : Frank Leegaard

Dato : 02-06-06 19:53

Peter (8450) wrote:
> [...]
> sluger for meget strøm ville være perfekt.
>
> Nogen der har en god ide til hvad jeg skal købe?

WDC netcenter

--

/Frank Leegaard

Der grundlæggende tillægger indlæg der er skrevet under pseudonym
mindre vægt.