tidsrøveri
Fra : sylfede

Dato : 08-04-06 13:49

Ja, så oplevede jeg da også hvordan en nyhedsgruppe fungerer - men jeg havde
ikke drømt om at det var så tidskrævende eller at der var så mange faste
klicheer og fordomme, som tilfældet er.

Alligevel har jeg lært noget -blandt andet at jeg har brugt mere tid end
jeg troede jeg ville bruge og hvor let det er at blive fascineret af
debatterne -og påvirket også i negativ grad.

Når jeg stopper her er det for ikke at ende som en slags "ludoman", men jeg
takker for alle de sjove og alvorlige debatter jeg trods alt har nået at
deltage i gennem den korte tid, jeg var på og ønsker alle jer standhaftige
god fornøjelse videre frem.

Der går desværre alt for meget tid med det, og jeg har også andet at lave.
God påske til allesammen - vi blev ikke alle enige, men det havde jeg nu
heller ikke forventet - det var dog lidt uhyggeligt hvor hurtige folk var
til at svine hinanden til for det mindste og hvor hurtigt misforståelser
opstod. Men det er vel vilkårene i sådanne nyhedsgrupper. - som sagt,
jeg trækker mig, men vil nok følge lidt med fra sidelinjen. Hav det godt.
--
Sylfede

Fra : Hindsgaul

Dato : 08-04-06 16:21

On Sat, 8 Apr 2006 14:49:29 +0200, sylfede wrote:

> Ja, så oplevede jeg da også hvordan en nyhedsgruppe fungerer - men jeg havde
> ikke drømt om at det var så tidskrævende eller at der var så mange faste
> klicheer og fordomme, som tilfældet er.

Du kæmpede en brav kamp, og heldigvis er det ikke her den hverken vindes
eller tabes.

Dybest set er dette desværre en af verdens mest overflødige nyhedsgrupper.

Det er fuldstændig umuligt at diskutere konkrete problemstillinger uden at
de bliver smadret til af skribenter med helt andre dagsordener - det være
sig gymnasielærere, der mener folkeskolens eneste opgave er at føde
gymnasierne, tilfældigt forbipaserende, der mener at 10 års skolegang for
20 år siden giver faglig og saglig indsigt nok til at vide, hvad
folkeskolen er i dag eller blot mennesker, der af den ene eller anden grund
mener at folkeskolen, og ikke mindst dens personale, er noget fanden har
skabt på en dårlig dag. Fælles for de grupper er, at de ikke har den
fjerneste ide om, hvilken politisk og økonomisk virkelighed skolerne er
underlagt.

Jeg traf grundlæggende den samme beslutning som dig for noget tid siden -
og nogenlunde af samme årsager.

Venlig hilsen
Peter Hindsgaul
--
Hvorfor mon regeringen har det som mål at smadre folkeskolen?

Fra : Peter Knutsen (usene~

Dato : 08-04-06 19:03

sylfede wrote:
[...]
> [...]
> opstod. Men det er vel vilkårene i sådanne nyhedsgrupper. - som sagt,
> jeg trækker mig, men vil nok følge lidt med fra sidelinjen. Hav det godt.

Dit problem er at du, ligesom langt størstedelen af den danske
befolkning, er faldet for den forførende myte om at alle er født med
samme forudsætninger. Den totalt indgroede holdning, i strid med alle
fakta, undersøgelser og målinger, gør at du lukker af for hvad folk som
jeg og Per har at fortælle.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : sylfede

Dato : 08-04-06 19:57

"Peter Knutsen (usenet)" <peter@sagatafl.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> forudsætninger. Den totalt indgroede holdning, i strid med alle fakta,
> undersøgelser og målinger, gør at du lukker af for hvad folk som jeg og

jeg har ikke lyst til at snakke videre med dig eller andre her i denne
gruppe - men jeg synes dog at du -i anledningen af Påsken - skal have mine
slutbemærkninger med.

Jeg har aldrig sagt, skrevet eller ment at vi alle har samme
forudsætninger - det er en fordrejning af mine ord -endda en meget grov
fordrejning. Jeg har sagt at vi bør have lige muligheder, at vi som
udgangspunkt skal behandles ens, have de samme tilbud etc., men det betyder
ikke at vi altid skal behandles ens. Der er forskel på fra begyndelsen at
sige til folk: I er alle hjertelig velkomne til festen og så sige: Nogle af
jer er mere velkomne end andre.

Det kan godt være at festen udvikler sig således at nogle så vil være mere
velkomne end andre, men det er ikke udgangspunktet.

Det er heller ikke noget med at vi alle fra start er lige kloge, men at vi
skal have lige muligheder vil sige at vi skal tilbydes de samme muligheder
som udgangspunkt - målet er IKKE at vi skal være ens og det er heller ikke
noget nogle hævder.

Endelig har du nu i flere indlæg givet din uforbeholdne - og aldeles
forkerte - mening om folkeskolelærernes opfattelse og opgave. Jeg kan
konstatere at fordi du er tidligere skoleelev, er du ikke nødvendigvis
ekspert i undervisning og jeg er overbevist om at hvis du sagde til dine
gamle lærere at deres formål var at gøre jer alle ens, ville de enten smide
dig ud eller også grine ad dig - jeg tror mest på det sidste.

Du aner som skoleelev ikke en pind om, hvad lærerne har haft til hensigt i
din tid, men du gætter helt vildt ud fra dine beskedne erfaringer med
skolevæsenet.

At du gentager dig selv gør ikke sagen mere rigtig. Du kunne naturligvis
forsøge at sætte dig seriøst ind i tingene, men det er jo ikke dit agenda
her. Hvad det så er, må du selv bedst vide, men jeg har mine lumske anelser.

Nå, men i hvert fald endnu en gang god påske -og jeg er ked af at du ikke
vil kunne svare mig, da jeg helt og aldeles forlader grupperne, i hvert fald
vil jeg ikke kunne se dine eventuelle svar - men det er vist også
ligegyldigt i denne forbindelse.
Hav det godt alligevel.
--
Sylfede