[OT crosspost] Dansk-italiensk oversætter ~
Fra : Giampietro

Dato : 07-04-06 05:20

Hej, jeg er italiener og mit navn er Giampietro Stocco. Jeg har boet
nogle år i Danmark og det er derfor, at jeg kan skrive dette email på

Jeres sprog. Jeg er også kontrafaktisk
forfatter, dvs. at jeg har udgivet i Italien to romaner baseret på
"what-if". Da jeg ved, at emnet er meget omtalt i DK, ville jeg gerne
vide, om der findes en oversætter, som kunne arbejde på mine boeger
for at de ku' blive udgivet også i Jeres land.
For at være præcis og soleklar: den person jeg soeger skal være i
stand til *professionel* at oversætte fra italiensk til dansk. Aftalen

vil træffes * foerst og kun* efter at kandidaten vil have redigeret en

*gratis* proeve-oversættelse fra italiensk til dansk af en to-tre
sider synopsis af af en af mine romaner samt af en side fra den foerste

kapitel (tre-fire sider i alt).

Kig nærmere i min hjemmeside, der er en dansk afdeling:

http://www.giampietrostocco.it
http://www.alternatehistory.co.uk

Med venlig hilsen,

Giampietro Stocco

Fra : Per Vadmand

Dato : 07-04-06 09:02

Giampietro wrote:

Da jeg ved, at emnet er meget omtalt i DK, ville jeg gerne
> vide, om der findes en oversætter, som kunne arbejde på mine boeger
> for at de ku' blive udgivet også i Jeres land.

Kære Gianpetro

Jeg tvivler på, du kan finde en professionel oversætter, der uden videre vil
oversætte din bog. Du skal hellere finde et forlag, der vil udgive den, så
sørger de for en oversætter - og betaler ham/hende. Du kan sagtens selv
oversætte den synopsis, du skriver om, og sende den til nogle forlag. Det
gør ikke noget, den ikke er på perfekt dansk. Hvis historien er spændende
nok, vil forlaget så give din bog til en konsulent, der vurderer, om bogen
egner sig til at udkomme på dansk. Men oversætte en hel bog "ud i den blå
luft" uden garanti for honorar - det tror jeg ikke, du får en oversætter
til. I hvert fald ikke en professionel.

Per V.
--
"Det er ikke noget, vi tror, det er noget, vi ved"

Fra : Giampietro

Dato : 07-04-06 09:38

Nei, jeg ville ikke have mine boeger oversat uden at betale noget! Det
er ikke det, jeg mener. Jeg tænkte på at en *proeve-oversættelse* af
tre-fire sider, foer at man kunne tale om oversætte hele bogen. I hvert
fald vil jeg tænke på hvad du foreslår.
Ciao,

Giampietro