Falder aktier kurs ydeligere?
Fra : nguyen

Dato : 24-05-06 07:06

Hej everybody

Tror I, at aktier kurs er ved at stige igen? Ellers så vil jeg hope med på
vognen og tage en geare inverstering, for at op¨nå en stor kursgevinst nu.
Eller vil kurs falde ydeligere. Hvad er jeres gæt?

Ses
Nguyen

Fra : Anders Christensen

Dato : 24-05-06 08:33

nguyen skrev:
> [...]
> vognen og tage en geare inverstering, for at op¨nå en stor kursgevinst nu.
> Eller vil kurs falde ydeligere. Hvad er jeres gæt?

Det korte svar fra min side af er: Ja.

--
Mvh Anders Christensen

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 24-05-06 09:39

nguyen <nguyen@oncable.dk> wrote:

> Tror I, at aktier kurs er ved at stige igen? Ellers så vil jeg hope med på
> vognen og tage en geare inverstering, for at op¨nå en stor kursgevinst nu.
> Eller vil kurs falde ydeligere. Hvad er jeres gæt?

Det er rent lotteri, hvis du kun er i markedet på kort sigt.

Jeg har selv lige købt 3000 INTC fordi Intel vil stå væsentlig stærkere
i konkurrencen i løbet af efteråret, men på kort sigt kan de måske godt
falde en smule yderligere.

Jeg ville holde mig langt væk fra gearing.

Fra : Michael

Dato : 25-05-06 22:52

"nguyen" <nguyen@oncable.dk> wrote in message
> [...]
> vognen og tage en geare inverstering, for at op¨nå en stor kursgevinst nu.
> Eller vil kurs falde ydeligere. Hvad er jeres gæt?

Gearing = held og lotto

Fra : Thomas Thorsen

Dato : 26-05-06 06:52

"Michael" <a@b.dk> skrev i en meddelelse

> "nguyen" <nguyen@oncable.dk> wrote in message

> Gearing = held og lotto

Hvad er gearing ?

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 26-05-06 07:39

Den 26-05-06 07.52 skrev Thomas Thorsen følgende:

> Hvad er gearing ?

Det er, når man låner penge til at købe flere aktier, end man selv har
råd til. Hvis man fx har 10.000 kroner, så går man i banken og låner
90.000 kroner, og man køber så aktier for 100.000 kroner. Banken får til
gengæld pant i aktierne. Stiger aktierne 10%, har man tjent 10.000
kroner, hvilket svarer til en fordobling af den indskudte kapital[1].
Man kan altså tjene rigtig mange penge i forhold til investeringen, ved
at geare den.

Problemet er, at systemet også virker den modsatte vej. Falder aktierne
10%, har man mistet hele den indskudte kapital. Og man kan ikke bare
vente på, at aktierne stiger igen. For på det tidspunkt begynder banken
at frygte for sine penge, så man får to muligheder: Enten indbetaler man
10.000 kroner på kontoen, eller aktierne tvangssælges.

Når aktierne ligger forholdsvis højt i kurs, hvilket de fleste
analytikere mener, den gør i øjeblikket, så er det ekstremt risikabelt
at geare en investering.

[1] Vi ser lige bort fra renter til banken i dette simple eksempel.
--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gratis kabaler og bridge.

Fra : Kim H

Dato : 26-05-06 13:27

> [...]
>
> Når aktierne ligger forholdsvis højt i kurs, hvilket de fleste analytikere
> mener, den gør i øjeblikket, så er det ekstremt risikabelt at geare en

Hvad så hvis man har investeret i udenlandske Value aktier , som skulle være
købt ca. 20% under vurderet værdi , Er det også risikabelt ??

Kim H

Fra : Joakim

Dato : 26-05-06 13:40

"Kim H" <kim014@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad så hvis man har investeret i udenlandske Value aktier , som skulle
> være købt ca. 20% under vurderet værdi , Er det også risikabelt ??

Ja, men ikke så risikabelt, som hvis du havde købt optioner, (gearede
derivater), på disse udenlandske value-aktier.

Desuden er de 20 pct. blot et estimat, ikke en ufejlbarlig viden.

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 26-05-06 14:27

"nguyen" <nguyen@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vognen og tage en geare inverstering, for at op¨nå en stor kursgevinst nu.
> Eller vil kurs falde ydeligere. Hvad er jeres gæt?

KFX vil prøve at nå 400 igen, men falder nok tilbage omkring 390. Derefter
er der vel hul ned til 350.

Fra : Joakim

Dato : 26-05-06 14:39

"Frithiof Andreas Jensen" <frithiof.jensen@diespammerdie.jensen.tdcadsl.dk>
skrev i en meddelelse news:44770215$0$856$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> "nguyen" <nguyen@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> KFX vil prøve at nå 400 igen, men falder nok tilbage omkring 390. Derefter
> er der vel hul ned til 350.

Hvad bygger du det på?

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 26-05-06 15:57

"Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvad bygger du det på?

Bygger??? O.P. bad udtrykkeligt om et Gæt

Men Renten stiger og vil stige mere - aktie markedet falder typisk tilbage
6-9 måneder efter at renten går ind i en klar op-trend. Det er så nu. Som
Regel stopper et fald nogenlunde midtvejs på et forsøg på at nå op det næste
"betydningsfulde" tal - så vi har set halvdelen af faldet.

400 er pænt og rundt og vi har været over, det gør de 400
"betydningsfulde" - der var endda noget volumen her så mange er blevet
brændt af og venter kun på break-even før de sælger. Det ved traderne da
godt så de dumper deres positioner i lidt bedre tid og markedet falder før.

Fra : Steen Johansen

Dato : 04-06-06 10:53

> [...]
> vognen og tage en geare inverstering, for at op¨nå en stor kursgevinst nu.
> Eller vil kurs falde ydeligere. Hvad er jeres gæt?

Fra 8 maj til 18 maj mistede jeg 92,700 kr havde det været mine sparepenge
eller nogle jeg havde lånt så havde springet fra runde tårn været en ganske
god midlertidig løsning
For nogle år siden fik jeg et tip om at det var godt at købe Phillip Morris
Grundet at rygning er usundt var den styrtet ned til Kurs 18US
Jeg gik i banken for at købe for 35000kr, jeg blev kaldt ind til bestyren,
der ville undersøge mig om jeg var tosset.
Jeg købte, samme dag faldt den ydligere, men i løbet af 1 år var den på kurs
60. Jeg fik et dejligt brev fra Phillip Morris 4 gange årligt med 700kr i
alt i den skønneste orden.Phillip Morris kom atter på avisens forside med
erstatning i miliard klassen og den faldt og faldt da den var på kurs 45 fik
jeg tynd mave og solgte og nu er den på kurs 72,25, så det er slut med at
sælge, først den dag hvor jeg skal bruge dem kan det komme på tale.
Mit sidste køb for 50000kr http://finance.yahoo.com/q?s=topo.co kanske den
runder kurs 700 og så vil jeg købe på anbefaling af Totalpetrolium en
FaveTVtelefon som for få år siden var vittighed og om ganske kort tid er det
en realitet
For 1 år siden var alle i dk.penge.investering enige om at Vestas var en
dårlig ide-----
MvH Steen