10-20% stigning i kursgevinst om år
Fra : nguyen

Dato : 17-05-06 14:11

Hejsa,

Hvad for nogle aktier er bedst at investere i, hvis man vil have en afkast
på ca. 10-20%. Eller et tab på max. 25% hvis uheld skulle ramme en. Er det
bedst at købe aktier selv hos online børsmægler eller lade en
bankinvest/sparinvest står for det. Bindingsperiode max. 2 år. Beløb ca.
300.000 kr.

Hygge
nguyen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 17-05-06 15:30

Den 17-05-06 15.10 skrev nguyen følgende:

> Hvad for nogle aktier er bedst at investere i, hvis man vil have en afkast
> på ca. 10-20%.

Det er der ingen, der kan sige med garanti. Personligt tror jeg, det
bliver svært, for det generelle prisniveau på aktier er på rekordniveau
i øjeblikket (selvom nogle eksperter siger, at aktierne ikke er for dyre).

> Eller et tab på max. 25% hvis uheld skulle ramme en.

Man kan lave et stop-loss. Det betyder, at hvis aktierne falder til en
bestemt kurs, så sælges de automatisk. Du bestemmer selv kursen, og kan
dermed selv bestemme, om du maksimum vil tabe fx 10 eller 25 procent.

> Er det
> bedst at købe aktier selv hos online børsmægler eller lade en
> bankinvest/sparinvest står for det.

Det er absolut billigst at selv foretage handlen online, enten gennem en
mægler eller en bank.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Spar på tastetrykkene med Flashpaste, der husker tekst for dig.