Slutkurser - hvorhenne?
Fra : BHR

Dato : 16-05-06 14:34

Hvis man skal bevise at portefølgen havde en bestemt værdi på årets sidste
børsdag ved lukketid har man brug for slutkurserne. Er der lige et sted,
hvor de er nemme at finde?
Hvis man sælger aktier lige før nytår registreres dette ikke automatisk af
skattevæsenet. Valørdagen er først i begyndelsen af jamuar, og det gover et
falsk billede af værdien af portefølgen.

Fra : K.T.

Dato : 16-05-06 17:04

Så kig dog på din handelsnota, hvis du har et så akut problem.

Knud

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 16-05-06 17:31

Den 16-05-06 15.34 skrev BHR følgende:

> Hvis man sælger aktier lige før nytår registreres dette ikke automatisk af
> skattevæsenet. Valørdagen er først i begyndelsen af jamuar, og det gover et
> falsk billede af værdien af portefølgen.

Din bank/børsmægler burde kunne hjælpe dig, hvis du ikke helt automatisk
har fået en opgørelse.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få en gratis tetris-klon i form af Tetrix.

Fra : BHR

Dato : 16-05-06 21:42

Hvis man ligger snært på 100.000 kr. grænsen (skattefrihed!) er det
afgørende hvad kursen er ved lukketid årets sidste børsdag i 2005. Det er jo
aktier jeg ikke har solgt, hvorfor jeg blot skal have en præcis værdi af
portefølgen.
Jeg skal nok selv finde kursen et eller andet sted, men der var måske een
eller anden der lige havde et link?

Fra : K.T.

Dato : 17-05-06 06:08

Den opgørelse har du jo fået fra skattevæsenet - årets slutkurs har Skat
netop brugt til den opgørelse.

Fra : BHR

Dato : 17-05-06 07:35

> Den opgørelse har du jo fået fra skattevæsenet - årets slutkurs har Skat
> netop brugt til den opgørelse.

Nej - skatteopgørelsen viser portefølgen inden salget, fordi valørdagen på
salget først er efter nytår.
Skattevæsenet har skrevet dette beløb, der er for stort, på årsopgørelsen.

Fra : BHR

Dato : 17-05-06 14:55

> Nej - skatteopgørelsen viser portefølgen inden salget, fordi valørdagen på
> salget først er efter nytår.
> Skattevæsenet har skrevet dette beløb, der er for stort, på årsopgørelsen.

Men du har ret alligevel (KT), fordi jeg nu kan se, at skattevæsenets
oplysninger bygger på slutkurser sidste børsdag.
Hvis jeg ser Etrades depotopgørelse pr. 31. december 2005 er alle slutkurser
vist både på mine aktier lige i øjeblikket, og dem jeg solgte lige før
nytår, men som først har valørdato efter nytår.
Tak for din hjælp!