Jeg har tænkt på at sælge
Fra : Kim H

Dato : 15-05-06 19:53

Jeg ser ser lige at aktier er faldet meget idag , og jeg er med i en
investeringsPakke (med lav risiko) Sparinvest Value Aktier 40% og Bankinvest
virksomhedsobligationer 60% købt ved årskiftet Jeg har lånt til
investeringen 1 milion. Idag tabte jeg 18000 kr. og har ikke særlig lyst
til at sætte ret meget mere til , jeg kunne dog nogenlunde holde skindet på
næsen hvis jeg havde solgt idag, men det var selvfølgelig forsent, da jeg
kom hjem fra arbejde og det gik op for mig.
Jeg er nu i syv sind , skal jeg sælge og komme ud, af det nu (med lidt tab)
eller er der ingen grund til panik ?? Jeg kan se i de årlige afkast siden år
2000 , at den årlige afkast kun har været nede på 0,7 % i år 2002 , men det
kan jo være det er meget være det der er ved at ske nu.
Mvh. Kim H

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 15-05-06 20:03

Den 15-05-06 20.52 skrev Kim H følgende:

> Jeg er nu i syv sind , skal jeg sælge og komme ud, af det nu (med lidt tab)
> eller er der ingen grund til panik ??

Hvis vi kunne give dig et klart svar, så havde vi slet ikke tid til at
sidde her. Så sad vi med foden på speederen i Lamborghinien eller stod
på dækket af yachten, mens vi nød udsigten over vandet og den barmfagre
blondine i stævnen.

Du kan være heldig, at markedet retter sig i morgen eller de kommende
dage, eller du kan være uheldig, at den negative stemning fortsætter med
fald over en længere periode. I USA fortsætter faldene i dag, i hvert
fald indtil nu.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Hjælp til begyndere og uøvede computer- og internetbrugere.

Fra : nguyen

Dato : 16-05-06 07:32

Hej Kim
Jeg synes at du skulle have overvejet, hvor stor risiko du vil tage før du
vælger en investeringsforening. Man nu er det forsent, hvis det er mig så
vil jeg lade være med at sælge dem, Markedet ændrer sig hele tiden, så bare
have lidt tålmodighed. Om 5 år vil du nok synes at det er godt jeg ikke
sælge dem, husk at investering er langsigtet.

Held og lykke med beslutning.

Mvh.
Nguyen

Fra : Kim

Dato : 16-05-06 10:40

On Tue, 16 May 2006 08:32:24 +0200, "nguyen" <nguyen@oncable.dk> wrote:

>Jeg synes at du skulle have overvejet, hvor stor risiko du vil tage før du
>vælger en investeringsforening.

Det har han muligvis også gjort.

>Man nu er det forsent,

Hvad er for sent ?

>husk at investering er langsigtet.

Ikke nødvendigvis.

Læs gerne : http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html
--
Kim

Fra : Steen Johansen

Dato : 16-05-06 16:19

"Kim H" <kim014@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> siden år 2000 , at den årlige afkast kun har været nede på 0,7 % i år 2002
> , men det kan jo være det er meget være det der er ved at ske nu.

Jeg har tabt 72000 kr de sidste 2 dage i formiddag fra kl 9 til 11 tabte
jeg 16000kr
Men i de sidste 3 måneder har jeg vundet 120000 kr så gyngen køre sammen med
karusellen
Behold, specielt nu om 30 dage forsætter festen som om intet var hændt
MvH Steen

Solgte Phillip Morris for 43 og nu er den i 72 US Dumt Bøv!!!!

Fra : Michael

Dato : 17-05-06 16:32

> [...]
> siden år 2000 , at den årlige afkast kun har været nede på 0,7 % i år 2002
> , men det kan jo være det er meget være det der er ved at ske nu.

En gylden regel for investeringer: Investér kun penge du kan tåle at tabe (=
lån ALDRIG til investeringer). Alt andet er rent held og lotto.

Fra : Anders Christensen

Dato : 17-05-06 17:26

Michael skrev:

> En gylden regel for investeringer: Investér kun penge du kan tåle at tabe (=
> lån ALDRIG til investeringer). Alt andet er rent held og lotto.

Lotto er en ekstraskat for folk som er dårlige til
sandsynlighedsregning, som en af mine venner formulerede det en dag.

Fra : Kim H

Dato : 18-05-06 05:21

"Michael" <a@b.dk> skrev i en meddelelse

> "Kim H" <kim014@mail.dk> wrote in message
>>
> En gylden regel for investeringer: Investér kun penge du kan tåle at tabe
> (= lån ALDRIG til investeringer). Alt andet er rent held og lotto.

Ja det er selvfølgelig rigtigt , men er der ikke stor sansynlighed for at
markedet er oppe igen i løbet af max. 2-3 år da det skulle være papirer med
lavt risiko

Mvh. Kim H