Sparinvest Value Aktier og Bankinvest Virk~
Fra : Kim

Dato : 08-05-06 20:28

Hej
Jeg har lånt til investering i Sparinvest Value Aktier og Bankinvest
Virksomhedsobligationer med 40 og 60 % men jeg har egenlig ikke meget
forstand på om det er en OK investering.
Jeg har set at Obligationskursen er faldet noget på det sidste, er det så
bare en almindelig udsving eller er der noget som tegner til at det måske
ikke kører så godt med Virksomheds Obligationerne ??
Mvh. Kim

Fra : Kim

Dato : 09-05-06 10:26

On Mon, 8 May 2006 21:28:05 +0200, "Kim" <kim014@mail.dk> wrote:

>Jeg har lånt til investering

Velkommen i klubben

> i Sparinvest Value Aktier

Sparinvest Value aktier Udb
Afkast : Åtd / 13.5% 1 år / 39.1% 3 år / 125.6%

Jeg har selv købt for 50K Sparinvest Value for et halvt år siden,
men solgte dem igen for 3 mdr. siden, da afkastet imho var for småt.

> og Bankinvest Virksomhedsobligationer med 40 og 60 %

BankInv.Virksomheds Obl. Udb
Afkast : Åtd / -1.5% 1 år / 1.3%

>men jeg har egenlig ikke meget forstand på om det er en OK investering.

Sparinvest Value aktier er da udmærket, men ikke nok til (grådige) mig.

F.eks. har Sparinvest DK Provinsbanker givet det dobbelte i afkast i år.

Jeg investerer selv 100% i aktier,
hvilket naturligvis ikke er risikofrit.

Må jeg foreslå f.eks.:

Danske aktier :

BankInv.Dk Small Cap Akt. Udb
SEBinvest Afdeling 7 Danske Aktier Udb
Sparinvest DK Provinsbanker Udb

Nordiske aktier :

Gudme Raaschou Nordic Alpha Udb

Desuden rykker Østeuropa ( Rusland ) og Latinamerika ( Brasilien )
godt for tiden.

Et alternativ kunne også være :
Sydinvest BRIK Udb ( Brasilien, Rusland, Indien & Kina ).

Se evt. afkast på f.eks. : www.morningstar.dk .

>Jeg har set at Obligationskursen er faldet noget på det sidste,
>er det så bare en almindelig udsving

Ofte går det ud over obligationerne, når det godt med aktierne.

>eller er der noget som tegner til at det måske
>ikke kører så godt med Virksomheds Obligationerne ??

Ja - især i år ( indtil videre ).

--
Kim

Fra : Kim

Dato : 09-05-06 16:52

"Kim" <k@x.x> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Se evt. afkast på f.eks. : www.morningstar.dk .

> Ofte går det ud over obligationerne, når det godt med aktierne.

Jeg har " lånt" 1 mill. og selv lagt 100.000 i sikkerhed for investeringen ,
samt jeg har sat stoplos på 40K ,jeg overvejer også at gå mere ind i aktier
, istedet for Obligationerne , men vil gerne at det er nogenlunde sikker ,
har tænkt på Tyske aktier men måske jeg skal overveje dine anbefalinger.
Jeg har tænkt mig at prøve at satse 10K i en investforening ,og helst med
god chance for rimelig gevinst.
Mvh. Kim Vestjylland

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-05-06 16:59

Kim skrev til Kim og det gjorde Kim også:

.... hvilket gjorde det hele noget forvirrende.

Ville det være en stor ulykke for jer begge to at sætte jeres
efternavn på i afsenderfeltet? Det hjælper ikke ret meget hvad
der står som underskrift, for den læser man ikke.

--
Bertel

Fra : Kim

Dato : 10-05-06 12:02

On Tue, 9 May 2006 17:58:31 +0200, Bertel Lund Hansen
<nospamfilius@lundhansen.dk> wrote:

>Kim skrev til Kim og det gjorde Kim også:

Nej, Kim & Kim skrev til usenet.

>... hvilket gjorde det hele noget forvirrende.

Stakkels dig.

>Ville det være en stor ulykke for jer begge to at sætte jeres
>efternavn på i afsenderfeltet?

Det fremgår af afsenderfeltet samt øverste linie i svarene,
hvem der skrev hvad.
Jeg ønsker ikke at oplyse mit efternavn.

>Det hjælper ikke ret meget hvad der står som underskrift,

Underskrift ?

>for den læser man ikke.

Såfremt at det er signaturen du mener,
så er det en forkert påstand, da jeg bl.a. læser den.

fut : dk.admin.netikette

--
Kim

Fra : Knagsted

Dato : 13-05-06 09:53

"Bertel Lund Hansen" <nospamfilius@lundhansen.dk> wrote in message
> [...]
> efternavn på i afsenderfeltet? Det hjælper ikke ret meget hvad
> der står som underskrift, for den læser man ikke.

Bertel, der er så'en set ikke grund til at læse råd fra folk, der
lånefinancerer deres aktiekøb, og så si'r at de ikke har forstnad derpå.
*S*

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 18-05-06 09:00

"Kim" <kim014@mail.dk> wrote in message
> [...]
> Virksomhedsobligationer med 40 og 60 % men jeg har egenlig ikke
meget
> forstand på om det er en OK investering.

AvAvAv - "Perfekt Timing" for maximal smerte.

> [...]
måske
> ikke kører så godt med Virksomheds Obligationerne ??

Renten er på vej OP så det er ikke godt for hverken aktier eller
obligationer samt ydelserne på lån!!