Realtids aktiekurser - hvorhenne?
Fra : John

Dato : 05-05-06 14:01

Jeg vil gerne opsamle aktiekurser for nogle givne aktier, men jeg mangler et
sted at få informationen fra i realtid. www.borsen.dk og f.eks. EuroInvestor
er forsinket og det er noget besvært, at greppe aktiekursen ud af den ret
komplekse webside. Jeg vil lave min egen graf.

Findes der en webside hvor der er en masse aktiekurser listet i realtid?
Gerne på listeform, så de er nemme at greppe fra websiden.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-05-06 16:19

Den 05-05-06 15.00 skrev John følgende:
> Jeg vil gerne opsamle aktiekurser for nogle givne aktier, men jeg mangler et
> sted at få informationen fra i realtid.

Du kan købe dig til den slags hos de fleste børsmæglere, fx hos Nordnet,
der tager 65 kroner om måneden for realtidskurser. Du har som kunde
desuden mulighed for at manuelt at hente en enkelt strakskurs ad gangen
helt gratis, men det er nok ikke relevant til dit brug.

Nordnets prisliste:
http://www.nordnet.se/NNDK/da/k/prislista.html

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Net Snippets kan gemme hele hjemmesider eller udklip fra dem i et

Fra : John

Dato : 05-05-06 23:15

> [...]
> desuden mulighed for at manuelt at hente en enkelt strakskurs ad gangen
> helt gratis, men det er nok ikke relevant til dit brug.

Ahh, det er for dyrt at give 69 kroner pr. måned for noget man reelt ikke
har brug for (kun nice-to-have, ikke need-to-have). En enkelt strakskurs er
helt fin til mig.

Jeg har tidligere været kunde hos Nordnet og man kan godt (uden at være
kunde), hente en gratis kurs:
https://www.nordnet.se/tux/lang/a/oversikt/overtop.pl?isin=DK0010250588&market=Danmark&wintrade=0

Det kræver bare, at man kender aktienavnet/nummeret. Kan man finde den et
eller andet sted?

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 06-05-06 00:19

Den 06-05-06 00.15 skrev John følgende:

> Det kræver bare, at man kender aktienavnet/nummeret. Kan man finde den et
> eller andet sted?

Der er en funktion til at finde aktienavnet, når man opretter/ændrer en
aktieliste. Jeg ved dog ikke, om man kan det som ikke-kunde. Du kan
prøve her:
https://www.nordnet.se/tux/lang/c/add_stock.pl?listaval=51506

Vær opmærksom på, at Nordnet måske ikke bryder sig om det, hvis du
automatisk udtrækker en række realtidskurser med jævne (korte)
mellemrum. Hvis jeg ikke tager meget fejl, skal de betale Fondsbørsen
for hvert udtræk. Du risikerer i værste fald at få en sag på halsen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få nyheder serveret med RSS-læseren Feedreader.

Fra : John

Dato : 08-05-06 09:26

> Der er en funktion til at finde aktienavnet, når man opretter/ændrer en
> aktieliste. Jeg ved dog ikke, om man kan det som ikke-kunde. Du kan prøve
> [...]

Det er tilsyneladende ikke muligt, når man ikke er kunde.

> [...]
> Hvis jeg ikke tager meget fejl, skal de betale Fondsbørsen for hvert
> udtræk. Du risikerer i værste fald at få en sag på halsen.

Det kan der være noget om. Men én eller to aktier én gang i minuttet i
åbningstid, det er vel ikke så meget