Nybegynder på aktie markedet. Kan kurtage ~
Fra : Bjørn Studsgaard Lar~

Dato : 20-04-06 13:07

Hej Alle

Et hurtigt spørgsmål.

På 3 aktier her jeg kurtage udgifter på 450 kr.

1. aktie overskud på = 3144,66 kr.
2. aktie overskud på = 436,20 kr.
3. aktie underskud på = -649,00 kr.

Den aktie jeg havde længst var 5 uger.

Når jeg til næste år skal regne skatten ud. Er det så ikke bare at lægge
disse beløb sammen og skrive det tal på selvangivelsen?
3.144,66
+436,20
-649,00
-450,00
=2.481,86

Mvh
Bjørn Larsen

Fra : Peter [5260]

Dato : 03-05-06 14:18

Bjørn Studsgaard Larsen wrote:
> [...]
>
> Når jeg til næste år skal regne skatten ud. Er det så ikke bare at lægge
> disse beløb sammen og skrive det tal på selvangivelsen?

Jo, det er korrekt, forudsat at du i beregningen af dine gevinster/tab
ikke (også) har medregnet kurtagen.
www.pointfigure.dk kan du under "Downloads" finde et Excel-regneark
til at styre køb/salg af aktier. Regnearket er gratis!

Mvh
Peter