Egns-Invest Tyskland
Fra : martinboy

Dato : 06-04-06 20:10

Min bankrådgiver har anbefalet mig at investere en del af mine
pensionsmilder i en nyoprettet investeringsafdeling kaldet Egns-Invest
Tyskland, gennem Sparekassen Kronjylland, med den begrundelse at man
venter stor fremgang på det tyske marked.

Er det noget jeg skal holde mig langt væk fra eller er det værd at
smide penge efter? Jeg kan købe aktier gratis frem til 12. april.

Fra : Manfred Daeumling

Dato : 06-04-06 20:35

On 6 Apr 2006 12:09:44 -0700, "martinboy" <martinboy@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>Tyskland, gennem Sparekassen Kronjylland, med den begrundelse at man
>venter stor fremgang på det tyske marked.

Det har jeg aldrig hørt om - I hvilken branche investerer de? Ellers
hvilke selskaber?

Hvad er 'stor fremgang'? Sidste år gik daxen op omkring 25%
allerede......

Fra : Kim

Dato : 07-04-06 09:30

http://www.egnsinvest.dk/DesktopDefault.aspx

--
Kim

Fra : RIP

Dato : 06-04-06 20:43

For mig lyder det som en fornuftig LANGSIGTET investering. Den tyske økonomi
er i bedring, men det går langsomt.

mvh René

Fra : Kim

Dato : 07-04-06 09:30

> [...]

>Tyskland, gennem Sparekassen Kronjylland, med den begrundelse at man
>venter stor fremgang på det tyske marked.

Der er vel ikke noget at sige til, at han anbefaler Egns-Invest,
som bl.a. Sparekassen Kronjylland er ejer af.

>Er det noget jeg skal holde mig langt væk fra

Ikke nødvendigvis.

>eller er det værd at smide penge efter?

Det vil vise sig ...

Må jeg i stedet anbefale at investere i f.eks. Danmark, Kina,
Østeuropa & Latinamerika, hvor det virkeligt rykker for tiden.

I øvrigt er Egns-Invest ikke blandt de førende aktører på markedet.

Kig f.eks. på : www.morningstar.dk for at sammenligne foreninger.

>Jeg kan købe aktier gratis frem til 12. april.

Ok, men husk at du skal af med p.t. 0,3 % i kurtage,
når / hvis du afhænder dine aktier.

--
Kim

Fra : Nicolai L.

Dato : 19-04-06 18:43

<<Jeg kan købe aktier gratis frem til 12. april. >>

Ja og du kan overføre penge til f.eks. Jyske Bank og købe kurtagefri
i deres inv. foreninger. At det er gratis for dig bør ikke ligge til
grund.

Tag et smut ind på www.morningstar.dk - biblen til en oversigt over
foreninger.