Hvor lang tid???
Fra : Disney

Dato : 03-04-06 16:29

Hvor lang tid plejer der at gå fra en general forsamling til udbyttet bliver
udbetalt??

MVH
Jens

Fra : Bo

Dato : 03-04-06 21:22

"Disney" <disney__dkfuckdet@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvor lang tid plejer der at gå fra en general forsamling til udbyttet
> bliver
> udbetalt??

Som aktionær får jeg altid mit udbytte indsat på min NEM-konto inden ca 14
dage

vh Bo

Fra : Bo Mortensen

Dato : 04-04-06 22:29

"Bo" <Bo@hus.dk> skrev i en meddelelse

> "Disney" <disney__dkfuckdet@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>>

> Som aktionær får jeg altid mit udbytte indsat på min NEM-konto inden ca
> 14 dage
>
> vh Bo

NEMKONTO ? - Er det ikke kun noget med overførsler fra det offentlige ?

Altså, kontonummeret kan godt være det samme som din NEMKONTO,
men du skal ikke regne med at dine aktieudbytter automatisk "flytter med"
hvis du beder banken eller www.nemkonto.dk om at ændre skifte nummeret
på din NEMKONTO.

/Bo

Fra : Bo

Dato : 04-04-06 22:39

"Bo Mortensen" <bsmSPAMFRIZONE@brygge.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Altså, kontonummeret kan godt være det samme som din NEMKONTO,
> men du skal ikke regne med at dine aktieudbytter automatisk "flytter med"

a.. En NemKonto er en helt almindelig bankkonto, man har i forvejen.
a.. Fordelen ved NemKonto er, at man kun skal opdatere sine kontooplysninger
ét sted.

vh Bo

Fra : Bo Mortensen

Dato : 06-04-06 22:03

> [...]
>>

> a.. En NemKonto er en helt almindelig bankkonto, man har i forvejen.
> a.. Fordelen ved NemKonto er, at man kun skal opdatere sine

OK, så tager vi den lige igen.

a: Det er ganske korrekt.

b: Dette er også ganske korrekt, når vi taler om overførsler fra "det
offentlige."
Aktieudbytte ligger lidt langt fra offentlige overførsler, og jeg tror
simpelthen
ikke på at banken eller børsmægleren udbetaler udbyttet til den konto der
til enhver tid står registreret som din NEMKONTO.
Hvis du fortæller NEMKONTO at du i fremtiden vil bruge en anden af dine
eksisterende bankkonti som NEMKONTO, følger alle andre udbetalings-
typer altså ikke automatisk med over til den anden konto.
Andre udbetalingstyper kan f.eks. være løn fra arbejdsgivere i det private
erhvervsliv, aktieudbytte eller penge tilbage fra en opsagt forsikring.

/Bo