planter i barbe akvarium
Fra : Stefan

Dato : 29-04-06 16:31

Hej Akvarister!

Lige pt. har jeg artsakvarie - nemlig barber. De er meget hårde ved
planterne, og æder faktisk de fleste. Har nogen af jer erfaring med hvilke
planter der egner sig godt i barbe akvariet. Selv mine anubias (friske
skud) bliver ædt.
Hvad virker?.............(andet at skifte barberne ud - hvilket ikke sker -
da det er en pragtfuld fisk)

Hilsen Stefan

Fra : Akvarieleks.dk

Dato : 30-04-06 10:18

Hej Stefan,
har selv et barbe akvarium, og jeg har været igennem det samme som dig.
Jeg har selv følgende planter som de ikke spiser

Vallisneria / alle typer
Cryptocoryner/ green, brown, ja stort set alle cryptocoryner.
Hygrophila Cyrombosa "siamensis"
Hygrophila Rosanervig Rosanervig
Echinodorus tenellus
Echinodorus Cordifolius ''ovalis''

Hvis du fodrer dine barber med foder der indeholder grønt, f.eks. alger, vil
det gøre deres interesse for dine planter lidt mindre. Men du kan ikke helt
undgå at de nipper til dine planter.
Der er flere planter som barberne ikke spiser, men ovenstående er jeg 100%
sikker på.

Mvh.

Jesper, Akvarieleks