Fiskene døde, hvad nu?
Fra : Søren Jensen

Dato : 25-04-06 20:42

Jeg startede et 63L akvarium op for godt 3 uger siden. Efter det var kommet
igang med planter og 10 rødnæset tetra, satte jeg 6 øksefisk i. Næste aften
var 3 øksefisk døde og næste dag resten af øksefiskene. Så så jeg hvide
pletter på rødnæserne og startede en kur med Sera Costapur for
ichthyopthirius multifiliis, men i løbet af knap to døgn var alle rødnæserne
også døde.
Der skal gang i akvariet igen, men hvad gør jeg nu med planter, rødder, sten
og grus? Skal alt ud eller skal akvariet køre uden fisk i et stykke tid og
så starte igen?
Søren

Fra : Bainz

Dato : 25-04-06 20:59

Skift alt vandet og i med noget nyt og lad så akvariet køre 14 dage uden
fisk og i de 14 dage skal du filtrere vandet uden filter så det bare løber
som ilt i akvariumet, og med lidt medicin i, bare et par dage det bør være
nok og skift vand og lad det køre med filtermatriale i igen og vent så 12
dage og i med fisk igen.
Ved ikke om det er den helt rigtige måde at gøre det men har været med til
at gøre det hos en ven.
Mvh
Bainz

Fra : Søren Jensen

Dato : 26-04-06 19:10

"Bainz" <thunder2000@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dage og i med fisk igen.
> Ved ikke om det er den helt rigtige måde at gøre det men har været med

Det vil jeg så prøve. Så må jeg sætte et par fisk i og se om alt er som det
skal være.
Godt at de øksefisk ikke kom i mit 330L.
Søren

Fra : Per Olsen

Dato : 28-04-06 12:40

Hej Søren

Rødnæser og Øksefisk er meget sarte så det kan også være derfor

Mvh Per Olsen

Ps.. prøv www.akvariesiden.dk