Spandfilter
Fra : Ib

Dato : 19-04-06 19:27

Jeg har en fortid som akvarist, og når jeg skriver fortid drejer det sig om
tiden for godt og vel 20 år sidenog ca. 5 år frem. Noget af det sidste jeg
købte var et spandfilter hvor der er plads til 3 forskellige
filtermaterialer. Mit spørgsmål er nu hvad jeg skal putte i som
filtermateriale. Jeg har noget der minder om groft vat lavet af tynde
plastikstrimler og så mindes jeg at som groveste materiale brugte jeg
ituslåede urtepotter, men hvordan er det med det idag ?
De fisk jeg havde dengang var 2 blå oscar i en 250 L tank. Jeg har i
øjeblikket lånt filteret ud til et akvarie der indeholder nogle maller der
yngler som en gal, jeg har ingen anelse om hvad de er for en art (....fortid
som akvarist...!! ), samt forskellige selskabsfisk. Tanken er på 85 L.

Fra : Kell Petersen

Dato : 11-06-06 09:54

Kreolit i den ene af dem----, staves vist ikke sådan ... men lyder lidt
derefter
Keramisk rør i en anden eller de to andre skuffer

Oven på hver skuffe /beholder,, lægges vat eller lignende/færdig-købte blå
eller hvide

Alt sammen lidt afhængig af fiske arter..og fodring
Nogle akvarister overfodre mere end andre