Flytling af fisk
Fra : Søren Hansen

Dato : 18-04-06 20:07

Hejsa
Siden oktober har jeg haft 2 koi karper og 7 guldfisk gående i et akvarie
pga utæt havebassin. men nu er det nye bassin klar, spørgsmålet er nu
hvornår og hvordan.
Temp i akvariet er 17 grader og bassinet er ligenu 7-8 grader. Skal jeg
vente til vandet er blevet varmere eller hovrdan?

Søren

Fra : J. Jørgensen

Dato : 19-04-06 17:02

"Søren Hansen" <hansen@multisupply.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Temp i akvariet er 17 grader og bassinet er ligenu 7-8 grader. Skal jeg
> vente til vandet er blevet varmere eller hovrdan?

Hej Søren
Ved flytningen må forskellen i vandtemp. ikke variere ret meget.
Du er altså nød til først at tilføre dit bassin noget varmt vand så du får
tilnærmelsesvis de 17 grader.

At vandet så igen falder nogle grader betyder ikke så meget, da det foregår
langsomt over flere timer.
Hilsen
Jørgen

Fra : Søren Hansen

Dato : 19-04-06 19:26

Jeg må have gang i den store dyppekoger.
Jeg har tænkt på om jeg bare kunne fylde 100 liter vand fra akvariet til et
kar som stod uden for og så kunne afklimatisere vandet sådan

Søren

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 19-04-06 19:57

Søren Hansen wrote:
> Jeg har tænkt på om jeg bare kunne fylde 100 liter vand fra akvariet
> til et kar som stod uden for og så kunne afklimatisere vandet sådan
> Søren

Jeg ved ikke med koi'er - det har jeg aldrig haft, men guldfiskene er
formentlig ikke noget problem.

Put fiskene i en spand/balje - sæt den ned i vandet i dammen og lad vandet i
baljen få samme temperatur som vandet i dammen og lad så damvand komme over
i baljen lidt af gangen - så skal det nok lykkes.

Jeg ved ikke med koi'er, men vær opmærksom på at guldfisk ikke spiser, når
temperaturen er under 10 grader, så pas på med overfodring i starten.

--
Jan
<Signatur ude af drift>