Luft lydsvag ?
Fra : Olsen

Dato : 16-04-06 05:59

I vores 200 L akvarium kører vi med en gammel luftkompressor.

Vi agter at skifte til en ny men hvilken regnes for den mest lydsvage?

\Olsen

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 16-04-06 07:35

"Olsen" <snyd@c.dk> skrev i en meddelelse
>I vores 200 L akvarium kører vi med en gammel luftkompressor.
>
> Vi agter at skifte til en ny men hvilken regnes for den mest lydsvage?

Uden at kende dit setup, så er det i de fleste tilfælde ikke nødvendigt med
en luftpumpe. Hvis det er for at ilte vandet, så er det meget bedre at lade
cirkulationspumpen udstrømme i toppen af akvariet lige under overfladen. Det
giver meget bedre iltning og luftpumpen kan helt undværes, selv i akvarier
uden planter.

Det kan selvfølgeligt være at din pumpe har et andet formål, men jeg kender
desværre ikke nogen lydsvag pumpe.

--

Mvh / Regards
-=< Christian >=-

Fra : jeanette

Dato : 16-04-06 07:42

> [...]
>I vores 200 L akvarium kører vi med en gammel luftkompressor.
>
> Vi agter at skifte til en ny men hvilken regnes for den mest lydsvage?

gå ind til din dyrehandel og tag en snak med dem, jeg har selvværet ansat
hos en sådan og jeg ved der kommet sådan nogle små runde søde nogle på
markedet til en omkring 200 kr som er meget lydsvage jeg kan dælme ik huske
hvad den hedder men et link til den er her
http://images.google.dk/imgres?imgurl=http://www.akvarieudstyr.dk/images/produkter/kategorier/luftpumpe.jpg&imgrefurl=http://www.akvarieudstyr.dk/database/saltvandspumper.asp&h=200&w=222&sz=9&tbnid=DvlgheOi9kF4nM:&tbnh=91&tbnw=102&hl=da&start=146&prev=/images%3Fq%3Dpumper%26start%3D140%26svnum%3D10%26hl%3Dda%26lr%3D%26sa%3DN

jeanette

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 16-04-06 16:56

jeanette wrote:
> ansat hos en sådan

Hvis man er i tvivl, om man har brug for en luftpumpe eller ej, så er det
nok ikke den bedste ide i denne sammenhæng.

Akvariehandlere sælger hvad som helst, de kan tjene penge på - men som
Christian er inde på i et andet svar, så er luftpumper i de fleste tilfælde
komplet overflødige.

Men hvis man virkelig har brug for en luftpumpe, så er det da en god ide, at
kigge på udvalget hos en akvariepusher - problemet er så bare, at de fleste
kun har et enkelt eller få mærker - og de er ikke sat til, så man kan høre
støjniveauet og sammenligne.

--
Jan
<Signatur ude af drift>

Fra : Daniel W Johansen

Dato : 16-04-06 19:42

Inden du fiser ud og køber en ny, så prøv disse trick det kan laves for
flaskepanten :)

http://www.akvariesiden.dk/akvariet/vis_artikel_ny.php?id=158
http://www.akvariesiden.dk/akvariet/vis_artikel_ny.php?id=270

Mvh. Daniel W Johansen